تبادل آتشین بین پلیس تهران با تبهکاران افغانستانی در غرب پایتخت / 2 تبهکار تیرخوردند اما فراری اند!

به گزارش خبرنگار انتظامی رکنا، 23 مردادماه ، پلیس آگاهی از وقوع یک گروگانگیری اتباع خارجی در غرب تهران مطلع شد، ماموران پلیس بلافاصله به محل وقوع جرم که ویلایی دور از دید عموم در خارج از شهر تهران بود، اعزام شدند.

در تحقیقات اولیه مشخص شد این ۴ فرد ربوده شده تبعه تاجیکستان بوده و با وعده‌های دروغین یک رابط، برای مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکا به ایران آمده‌اند. این افراد پس از ورود به ایران، توسط یک راننده تاکسی که با رابط آنها در ارتباط بود، به یک خانه در ملارد منتقل و در آنجا به مدت 10روز در شرایط سخت نگهداری می‌شدند.

گروگانگیران با تهدید به قتل ، از خانواده‌های گروگان‌ها مبالغ هنگفتی پول درخواست کردند، که 2 خانواده نیز برای نجات عزیزانشان، یک نفر مبلغ ۵ هزار دلار و دیگری 30 هزار دلار به حساب‌های مشخص شده ای واریز کردند.

با تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران پلیس آگاهی تهران، مخفیگاه گروگانگیران شناسایی و در یک عملیات منسجم، ۶ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند، در این عملیات، 2 نفر از متهمان اصلی که تا دندان مسلح بودند، به پلیس تیراندازی کرده و پس از زخمی شدن، از محل متواری شدند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: این باند با سوءاستفاده از شرایط مهاجران و وعده‌های دروغین، آنها را به ایران کشانده و با هدف اخاذی، آنها را گروگان گرفته بودند، خوشبختانه با هوشیاری پلیس، این باند متلاشی و گروگان‌ها آزاد شدند.

به گفته سردار گودرزی هر 6 نفر متهم اصلی این پرونده گروگانگیری به دلیل اینکه از اتباع خارجی بودند نه مدارک شناسایی معتبری داشته و نه سو سابقه ای به همین دلیل تمامی متهمان برای تحقیقات بیشتر تحویل اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران شدند و تحقیقات در این خصوص برای بازداشت2 عامل مهم که متواری شده اند در دستور کار قرا گرفت.

 

کدخبر: 1030528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟