قتل خانم پزشک سرشناس پس از تجاوز / پزشکان اعتراض کردند + عکس و جزییات

به گزارش رکنا، صاویر تلویزیونی هزاران پزشک را نشان می‌دهد که در اعتراض به تجاوز و قتل یک پزشک در یک بیمارستان دولتی، راهپیمایی کرده و خواستار عدالت برای قربانی و تدابیر امنیتی بهتر هستند. 
این اعتراضات خدمات بهداشتی را در ایالت بنگال غربی فلج کرده است و در عین حال بیش از ۸۰۰۰ پزشک دولتی در ایالت ماهاراشترا غربی، پایتخت مالیِ ایالت بمبئی، هم به معترضان پیوسته‎‌اند. 
تصاویری که رویترز منتشر کرده است، نشان می‌دهد که در دهلی‌نو، پایتخت هند، پزشکان جوانی با لباس سفید، پوسترهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «پزشکان کیسه‌های بوکس نیستند.»
خبرها حاکی از آن است که بیماران زیادی در لکنو پایتخت پرجمعیت‌ترین ایالت هند، اوتارپرادش، به دلیل اعتراض پزشکان سرگردان مانده‌اند. 
آن‌طور که شفقنا نوشته است، با اینکه پلیس گفته قاتل این پزشکِ زن را بازداشت کرده و مدیر بیمارستانی هم که این اتفاق در آن افتاده برکنار شده است، اما اعتراضات به ناامنی شغلی در بیمارستان‌های هند ادامه دارد.
گفتنی است، تجاوز جنسی در هند معضلی فراگیر و رو به رشد است، از آن‌جایی که گزارش تجاوز جنسی در جامعه سنتی هند برای قربانی‌های تجاوز مشکلات اجتماعی زیادی را به بار می‌آورد قربانیان در بیشتر موارد از گزارش کردن این موارد خودداری می‌کنند. 
افراد قربانی که تجاوز جنسی را در هند گزارش کرده‌اند از برخورد تحقیرآمیز و بد پلیس نسبت به خود سخن گفته‌اند. همچنین شخصیت‌های مذهبی و سیاسی هند در موارد بسیاری سخنانی در توجیه تجاوز به زبان آورده‌اند. 
برخی از تحلیلگرها از به وجود آمدن فرهنگ تجاوز در هند سخن گفته‌اند و به دست داشتن پلیس در موارد تجاوز جنسی اشاره 
کرده‌اند.
سخنان برخی از سیاستمدارها و شخصیت‌های شناخته شده هندو در هند در واکنش به موارد گزارش شده تجاوز جنجال‌آفرین شده‌ است که بیشتر در توجیه پدیده تجاوز در جامعه هند تفسیر می‌شوند. سخنانی از قبیل اینکه پسرها گاهی اوقات شیطنت می‌کنند! تجاوز جنسی غیرعمدی است!! یا قربانی‌ها به همان میزان که تجاوزگر مقصر است مقصر هستند! با واکنش رسانه‌ها مواجه شده‌اند.

کدخبر: 1029948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟