راه‌اندازی بخش مبارزه با جرائم اقتصادی در فضای مجازی/بر فرآیند تجارت در حوزه گمرکات و مبادی رسمی نظارت داریم

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا درباره اولویت‌های پلیس امنیت اقتصادی فراجا در سال جاری گفت: ما چند اولویت را در سال جاری در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرارداده‌ایم. از جمله مبارزه با قاچاق کالا که اعداد متقاوتی درخصوص قاچاق کالا از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام می‌شود و گفته می‌شود که سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار قاچاق وارد می‌شود که البته از نظر قابل اتکای قطعی نیست و باید روی آن کار شود.

وی ادامه داد: مبارزه با انواع و اقسام جرائم و مفاسد اقتصادی که در حوزه اداره کل مبارزه با جرائم اقتصادی ما است و جرائمی از جمله اخلال در نظام اقتصادی، مبارزه با پولشویی، فرار مالیاتی، رشاء و ارتشاء، زمین‌خواری، اختلاس و موضوعات مختلف که حوزه بسیار گسترده‌ای را دارد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا خاطرنشان کرد: بخش سوم کار ما که در دستور کار قرار دارد بخش مبارزه با جرائم گمرکی است. ما تلاش می‌کنیم که بر فرآیند تجارت در حوزه گمرکات و مبادی رسمی نظارت داشته باشیم و اگر تخلفاتی وجود داشته باشد با قدرت با آن‌ها مقابله کنیم.

سردار رحیمی درباره فعالیت بخش جدید پلیس امنیت اقتصادی گفت: بخش جدیدی که به پلیس امنیت اقتصادی فراجا اضافه شده است مبارزه با جرائم اقتصادی در فضای مجازی و سایبر است. با توجه به اینکه اقتصاد ما به سمت دیجیتالیزه شدن پیش می‌رود و در این مسیر حرکت می‌کند لازم است که پلیس در این زمینه برای مقابله با جرائم اقتصادی برنامه‌ریزی داشته باشد و خود را توانمند کند. در این بخش‌ها نیز الحمدالله ما این مجموعه را راه‌اندازی و رده‌های استانی آن را نیز برقرار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ابزار، امکانات و تجهیزات در این زمینه را برای استان‌ها فراهم کرده‌ایم همچنین آموزش‌های لازم را برای استان‌ها انجام داده‌ایم.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: اولویت ما مبارزه با انواع و اقسام جرائم و مفاسد اقتصادی است چه در حوزه حقیقی و چه در حوزه مجازی. همچنین ستاد خبری ما نیز با شماره ۰۹۶۳۰۰ شبانه‌روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره قاچاق معکوس گفت: اولویت ما در مبارزه با قاچاق معکوس جلوگیری از خروج سوخت است همچنین در این زمینه ما با قاچاق کالاهای اساسی، دام و دارو مواجه هستیم، کشفیات بسیار خوبی ما نیز در این زمینه داشته‌ایم و باندهایی را در این زمینه شناسایی و منهدم کرده‌ایم. این موضوع نیز در اولویت کاری ما قرار در سال جاری قرار دارد.

کدخبر: 1029134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟