تشکیل باند مسلحانه در داخل زندان ! / اتهام سبکم از من در زندان اژدها ساخت !

به گزارش خبرنگار انتظامی رکنا، سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت تهران بزرگ، از شناسایی و دستگیری یک باند ۵ نفره خبر داد که در 2 جرم جداگانه اقدام به فروش سلاح سرد و گرم و کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند.

این باند که مدت‌ها تحت نظر پلیس امنیت بود، پس از چندین ماه کار اطلاعاتی پیچیده، شناسایی و 3 نفر از اعضای اصلی آن دستگیر شدند، در بازرسی از مخفیگاه متهمان، مقدار زیادی سلاح سرد و گرم مثل چاقو، قمه و یک قبضه اسلحه کمری کشف و ضبط شده است.

کلاهبرداری از معتادان جنوب تهران

سرهنگ راستی در ادامه گفت: تحقیقات پلیس نشان داد که 2 نفر دیگر از اعضای این باند با شناسایی معتادان در مناطق جنوبی تهران، اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کردند، این افراد با پرداخت مبلغ ناچیزی، کارت‌های بانکی معتادان را خریداری کرده و با استفاده از آن‌ها، سیم‌کارت‌های جدیدی تهیه می‌کردند،، سپس با تماس با افراد مختلف، ادعای برنده شدن خودرو را می‌کردند و با درخواست واریز مبالغی بین یک تا سه میلیون تومان جهت انتقال سند، از آن‌ها کلاهبرداری می‌کردند، تاکنون 158 نفر از شکات این پرونده شناسایی شده‌اند و پلیس در تلاش است تا تعداد بیشتری از قربانیان این کلاهبرداری را شناسایی کند.

رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت تهران بزرگدر ادامه افزود: این باند با استفاده از روش‌های ماهرانه و با بهره‌گیری از شرایط اقتصادی و اجتماعی برخی افراد، اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

سرهنگ راستی در انتها در خصوص جرائم این متهمین اظهار داشت: 3 نفر ازاین متهمین پرونده قضایی این افراد تشکیل شده و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد و جا دارد این هشدار را به مردم بدهیم که نسبت به اینگونه کلاهبرداری‌ها هوشیار باشند و به هیچ عنوان به تماس‌های ناشناس و پیشنهادات وسوسه‌انگیز اعتماد نکنند، شهروندان باید از ارائه اطلاعات شخصی خود به افراد ناشناس خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را به پلیس اطلاع دهند کلاهبردارن باید بداند که پلیس با جدیت با اینگونه جرائم و کلاهبرداری ها مقابله خواهد کرد.

گفتگو با متهم باند قاچاق اسلحه و کلاهبرداری

 

به چه جرمی بازداشت شده‌اید؟

 به جرم کلاهبرداری و حمل سلاح غیرمجاز بازداشت شده‌ام.

شیوه و شگردتان برای کلاهبرداری چه بود؟

ما معتادان جنوب تهران را شناسایی می‌کردیم و عابر بانک‌های آن‌ها را با قیمت ۵۰۰ هزار تومان می‌خریدیم. سپس با استفاده از این کارت‌ها، پول جابه‌جا می‌کردیم و سیم‌کارت‌های مختلفی خریداری می‌کردیم. در ادامه، با این سیم‌کارت‌ها به صورت تصادفی با افراد تماس می‌گرفتیم و به آن‌ها می‌گفتیم که در قرعه‌کشی خودرو برنده شده‌اند و برای انجام مراحل قانونی و انتقال سند، به واریز مبلغی بین یک تا سه میلیون تومان نیاز داریم. پس از دریافت پول، سیم‌کارت‌ها را دور می‌انداختیم و سیم‌کارت‌های جدیدی تهیه می‌کردیم.

این مدل کلاهبرداری را از کجا یاد گرفتید؟

زمانی که به دلیل فروش عابر بانک به زندان رفته بودیم، این روش را از همبندی‌های خود یاد گرفتم. پس از آزادی، به همراه دوستم تصمیم گرفتیم با استفاده از این روش پول جمع کنیم.

تاکنون چه مقدار پول از این طریق به دست آورده‌اید؟

حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از این طریق به دست آورده‌ایم.

 

 

کدخبر: 1028994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ندا خدایاری
آیا این خبر مفید بود؟