سردار هداوند: کشف بیش از 1300 میلیارد کالای قاچاق

به گزارش خبرنگار رکنا، سردار حمید هداوند فرمانده انتظامی استان البرز درحاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس امنیت اقتصادی استان در جمع خبرنگاران گفت: دوازدهمین مرحله طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی 72 ساعت گذشته با موضوع مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان البرز با تلاش خستگی ناپذیر کارکنان فرماندهی انتظامی استان با محوریت پلیس امنیت اقتصادی به اجرا درآمد که طی آن 19 خودروی حامل قاچاق که اصطلاحا به آنها  شوتی گفته می‌شود توقیف و  بیش از 30 هزار قلم انواع کالای قاچاق از این خودروها کشف شد.

وی با اشاره به کشف 11 خودرو لوکس خارجی و 12 موتور سیکلت سنگین  قاچاق در اجرای این طرح، افزود: از دیگر توفیقات این طرح کشف بیش از 2 میلیون عدد دارو، 66 هزار لیتر سوخت و 52 هزار نخ سیگار قاچاق بوده است.

فرمانده انتظامی استان البرز همچنین از کشف حدود 20 تن مواد خوراکی، 5 دستگاه ژنراتور غول پیکر، 2 دستگاه لوازم صنعتی و 2 تن چوب و الوار قاچاق در این طرح خبر داد و بیان داشت: ارزش تقریبی کالاهای مکشوفه توسط کارشناسان حدود 1350 میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه 65 نفر نیز دستگیر و با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در سال جاری در بحث تعداد پرونده‌های کشف شده مهم قاچاق در سطح استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 12 درصدی بوده‌ایم، گفت: از ابتدای سال تاکنون در بحث کشف موتور سیکلت‌های قاچاق 40 درصد، توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق 15 درصد و همچنین ارزش اموال مکشوفه قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد رشد داشته است.

سردار هداوند با اشاره به عزم جدی پلیس در بحث مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با جرایم اقتصادی، خاطرنشان کرد: به شهروندان عزیز نیز توصیه می‌کنیم که از خرید و فروش اموال و وسایل  نقلیه فاقد شناسه کالا، شناسه رهگیری و اسناد مثبت گمرکی خودداری کنند.

ارشدترین مقام انتظامی استان البرز در پایان اذعان کرد که پلیس آمادگی دارد از ظرفیت های مردمی برای مبارزه با قاچاق کالا استفاده نموده و شهروندان می توانند از طریق شماره 096300 سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی یا تماس با 110 اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاق کالا و ارز گزارش کنند.

کدخبر: 1028610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟