زورگیری وحشیانه دزدان خشن از زنان تبریزی + جزییات

پلیس آگاهی تبریز پس از افزایش سرقت طلاجات از بانوان سالمند توسط افراد تحت پوشش خیریه، با بررسی دوربین‌ها و شناسایی متهمان، سه نفر سارق را دستگیر و به مرجع قضایی تحویل داد. شهروندان به احتیاط در نمایش زیورآلات توصیه شدند.

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی افزایش وقوع سرقت طلاجات از بانوان سالمند و کهنسال با روش زورگیری در تبریز با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد جو نا امنی در بین شهروندان، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرقت های مذکور باعث ایجاد ترس و نگرانی در بین زنان کهنسال و سالمند شده بود، افزود: مال باختگان در تحقیقات انجام شده عنوان کردند که متهمان تحت پوشش انجمن های خیریه و اشخاص خیر به آنها مراجعه و در فرصتی مناسب با تهدید سلاح سرد طلاجاتشان را سرقت متواری می شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارآگاهان در راستای دستیابی به هرگونه سرنخ و احصاء تصاویری از سارق نسبت به بررسی ده ها دوربین مداربسته اقدام ، نهایتاً با تجمیع اطلاعاتی بدست آمده تصویری از یکی از متهمان حاصل و تعلق آن به سارق سابقه دار به هویت معلوم احراز ، سپس با اخذ مجوز از مرجع قضایی ، متهم در محل مخفیگاهش  شناسایی و طی عملیات منسجم دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت شد.

سرهنگ "سلطانی" اذعان داشت : با توجه به وجود دلایل و مستندات کافی علیه نامبرده ، متهم ناچاراً به ارتکاب 3 فقره سرقت بعنف معترف و دیگر همدستان خود را که در ارتکاب جرم نقش داشتند معرفی نموده ، که متعاقبا 2 نفر از متهمان حرفه و سابقه دار نیز دستگیر و جهت روشن شدن زوایای پنهان جرم و کشف حقیقت تحت بازجویی های تخصصی کارآگاهان قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی استان در پایان با اشاره به اینکه متهمان جهت ادامه دادرسی تحویل مرجع قضایی شده و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شدند ، یکی از دلایل بروز سرقت از بانوان کهنسال را در معرض دید بودن زیور آلات آنان عنوان کرد و از شهروندان خواست تا از نگهداری بیش از حد نیاز طلا و جواهر خودداری و اشیاء با ارزش خود را در محل های ایمن نگهداری کنند.

کدخبر: 1027464 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟