مرگ ۱۲۰ نفر در پایتخت ژاپن بر اثر گرمازدگی

به گزارش رکنا، نهادهای بهداشتی در ژاپن می‌گویند که در پی موج گرمای بی‌سابقه که در اکثر روزهای ماه ژوئیه ادامه داشت، بیش از ۱۲۰ نفر در توکیو و حومه جان خود را بر اثر گرمازدگی از دست دادند.

اداره پزشکی قانونی توکیو در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد منتشر شد، گفت اکثر ۱۲۳ نفری که جان باختند، افراد سالخورده بودند. همه این افراد، منهای دو نفر، در منزل خود درگذشتند و اکثر آن‌ها به رغم داشتن دستگاه‌های تهویه مطبوع از آن استفاده نمی‌کردند.

نهادهای بهداشتی و اداره هواشناسی ژاپن در طول ماه ژوئیه مرتب به مردم توصیه می‌کردند که در ساعات گرم روز در منزل بمانند، حجم بیشتری آب و مایعات بنوشند و ضمن پرهیز از شرایطی که به کاهش آب بدن منجر شود حتماً از تهویه مطبوع استفاده کنند.

دلیل تأکید مکرر بر استفاده از تهویه مطبوع این است که اکثر افراد مسن تصور می‌کنند که این دستگاه‌ها برای سلامتی مضر است و از آن استفاده نمی‌کنند.

اداره پزشکی قانونی توکیو، پایتخت ژاپن، افزود که تعداد مرگ و میر بر اثر گرمازدگی در ماه ژوئیه امسال بالاترین رقم تلفات به همین علت از سال ۲۰۱۸ تاکنون بوده است. در آن سال در توکیو و حومه آن موارد مرگ بر اثر گرمازدگی ۱۲۷ نفر بود.

به گفته اداره مدیریت سوانح طبیعی و آتش‌سوزی ژاپن در ماه ژوئیه بیش از ۳۷ هزار نفر به دلیل عوارض گرمازدگی به بیمارستان مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

دمای متوسط در ماه ژوئیه در سراسر ژاپن از دمای متوسط در این فصل از سال در ۳۰ سال گذشته ۲٫۱۶ درجه سانتی گراد بالاتر و درعین حال گرم‌ترین ماه ژوئیه از سال ۱۸۹۸ میلادی بود که اداره هواشناسی این کشور ثبت دما را آغاز کرده است.

روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد نیز هشدار در مورد گرمازدگی در توکیو و غرب ژاپن صادر شد و دمای هوا در مرکز توکیو به ۳۴ درجه افزایش یافت.

یکی از ساکنان کیوتو به خبرگزاری‌ها گفت: «احساس می‌کنم که فصل گرمای شدید هر سال طولانی‌تر می‌شود. سعی می‌کنم از خانه بیرون نروم. دستگاه تهویه مطبوع را در طول روز و حتی هنگام خواب روشن می‌کنم.»

یک گردشگر فرانسوی پنکه کوچک و سیاری را که در توکیو خریده است به خبرنگاران نشان داد و گفت: «این وسیله ساده خیلی مؤثر است و در این گرمای شدید بدون پنکه نمی‌توان در فضای آزاد گردش کرد.»

اداره هواشناسی ژاپن پیش‌بینی می‌کند که گرما در ماه اوت ادامه خواهد یافت و دمای هوا ممکن است به ۳۵ درجه و حتی بالاتر برسد.

این اداره در بیانیه روز سه‌شنبه گفت: «لطفاً به پیش‌بینی‌ها در مورد دمای هوا و هشدارهای مربوط به گرمازدگی توجه کنید و احتیاط‌های لازم برای پرهیز از گرمازدگی را جدی بگیرید و اجرا کنید.»

کدخبر: 1027043 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟