توصیه‌های پلیس آگاهی برای پیشگیری از سرقت احشام

به گزارش رکنا، سرهنگ محمدتقی سلطانی رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی به منظور پیشگیری از سرقت احشام از شهروندان خواست تا با رعایت نکات زیر از سرقت احشام جلوگیری کنند.

وی مهترین راهکار پیشگیری از سرقت احشام را استفاده از نگهبان هوشیار و آماده دانست و گفت: بیشتر دامداران فاقد نگهبان و چوپان مستقل و تمام وقت می باشند و خود مالک به ناچار در طول روز در چراندن احشام اقدام و جهت نگهبانی در شب خسته و نیاز به استراحت دارد و سارقان در این ساعات شب از فرصت استفاده می کنند لذا انتظار می رود دامداران ضمن استراحت در طول روز، در شب آمادگی جسمی بیشتری داشته باشند.

سرهنگ سلطانی با توصیه به دامداران تصریح کرد: حتماً یکی از اهل خانواده که دارای هوشیاری لازم است و یا به صورت تمرکزی با سایر دامداران در کنار هم امر نگهبانی شبانه را پوشش دهند تا شاهد فرصت طلبی سارقان نباشیم.

وی در ادامه برای دامداران توصیه هایی داشت:

از افراد بالغ و مجرب در نگهداری احشام استفاده و از دادن اطلاعات، محل نگهداری، اسامی نگهبان و چوپان به افراد ناشناس خودداری شود.

هنگام نگهبانی از احشام و چراندن دام از گرفتن آب، آب میوه،  غذا از خودروهای عبوری و افراد ناشناس موکدا خودداری شود که بعضاً آغشته به مواد بیهوشی می باشند و قصد سرقت دارند.

از استقرار دام و چراندن آنها در کنار جاده که در معرض دید عموم قرار می گیرد خودداری و به وقت ظهر و عصر نیز احشام را در چراگاه ها و پرچین رها نکنند.

نگهبان و چوپان احشام حتما گوشی همراه داشته باشد تا بتواند موارد مشکوک را سریعا به مالک یا پلیس 110 گزارش دهند.

خودروهای بدون پلاک را که در روستاها و پیرامون شهر و روستا تردد می کنند سریعا به پاسگاه محل و 110 اطلاع رسانی کنند.

کدخبر: 1025142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟