پرواز هلیکوپتر امداد برای نجات جان پسر 13 ساله در قشم

به گزا رش رکنا، حسین قاسمی با اعلام خبر انتقال اضطراری پسر ۱۳ ساله‌ای که در حادثه تصادف دچار خونریزی مغزی شده بود، اظهار کرد: عصر چهارشنبه ۱۰ مرداد، گزارشی مبنی بر وقوع حادثه تصادف و مصدومیت شدید یک نوجوان ۱۳ ساله در جزیره قشم به مرکز اورژانس ۱۱۵ استان اعلام شد که با توجه به شدت جراحات و نیاز فوری به مراقبت‌های تخصصی، بلافاصله بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان محل بستری بیمار در قشم اعزام شد.

وی افزود: با توجه به شرایط وخیم بیمار و مخاطرات احتمالی تصمیم بر آن شد که بیمار به سرعت به یک مرکز درمانی مجهزتر در بندرعباس منتقل شود با هماهنگی‌های لازم، بالگرد اورژانس هوایی مجهز به تجهیزات پزشکی لازم به محل اعزام شد و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی و تثبیت وضعیت بیمار وی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد.

قاسمی در ادامه بیان کرد: انتقال هوایی بیماران در شرایط اورژانسی به ویژه در مناطقی با دسترسی محدود به امکانات درمانی نقش بسیار مهمی در نجات جان بیماران ایفا می‌کند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پیش بیمارستانی هرمزگان عنوان کرد: از اول سال جاری تاکنون ۴۸ مأموریت بالگرد هوایی جهت انتقال و نجات جان بیماران صورت گرفته است.

کدخبر: 1025017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟