نابودی دزدان حرفه ای در طرح پابند الکترونیکی در البرز + جزییات

به گزارش خبرنگار رکنا، سردار حمید هداوندفرمانده انتظامی استان البرز صبح امروز در یازدهمین مرحله طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح که طی 72 ساعت اخیر در سطح استان برگزار شد ، 30 باند سرقت منهدم  و 246 سارق به همراه 23 مالخر اموال مسروقه دستگیر شدند.

وی به کشف 11 کیلو انواع مواد مخدر اشازه کردو گفت:  173 خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در این طرح دستگیر شدند.

سردارهداوند از کشف 41 خودرو سرقتی خبرداد وافزود:در این طرح 188 دستگاه خودرو و موتور سیکلت پلاک مخدوش و همچنین 10 عدد موتور سیکلت سرقتی کشف شده است.

فرماتده انتظامی استاندالبرز:در اجرای این طرح از 371 مورد ضایعاتی در سطح استان بازدید بعمل آمد که 17 ضایعاتی غیرمجاز پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد:  ارزش ریالی اموال مسروقه در این طرح حدود بیش از 180 میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار هداوند با اشاره به اعتراف سارقان این طرح به 475 فقره سرقت در استان البرز و استان های همجوار گفت: 339 مورد لوازم مسروقه و 80 دستگاه گوشی سرقتی نیز در این طرح کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان با اشاره به اینکه 29 نفر از اراذل و اوباش استان در این طرح دستگیر شده و 21 قبضه سلاح غیرمجاز نیز کشف شده است گفت :امنیت شهروندان خط قرمز پلیس بوده و با مجرمان هیچ گونه مماشاتی نخواهد شد و از مردم تقاضا داریم در راه مقابله با سرقت پلیس را یاری نمایند و توصیه پلیسی را به دقت مد نظر قرار داده و هرگونه موارد مشکوک را با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در میان بگذارند.

فرمانده انتظامی استان البرزدرپاسخ به سوال خبرنگار رکنا درباره تاثیر طرح پابند الکترونیکی در وقوع سرقت  گفت:طرح پابند الکترونیکی باعث شده تعداد زیادی از سارقان سابقه دار از چرخه وقوع سرقت معدوم شوند ،به طوریکه هم اکنون شاهد کاهش چشمگیر وقوع سرقت دراستان البرز هستیم.

وی همچنین درباره کاهش سن وقوع سرقت در بین جوانان نیز گفت پلیس طبق قانون وظیفه برخورد با سارقان و دستگیری آنها را برعهده دارد واینکه علت این ماجرا اقتصادی یا خانوادگی باشد یا هر علت دیگری داشته باشد،را سایر مسئولان امر باید به علت یابی این مسله بپردارند.

کدخبر: 1022852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟