پابند الکترونیکی کار دست سارق حرفه ای و همدستانش داد / در تهرانسر فاش شد

به گزارش رکنا، سرهنگ سید محمد رضا موسوی سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: روز گذشته  ماموران کلانتری 150 تهرانسر در طرح پایش الکترونیکی مجرمان سابقه دار حرفه ای متوجه حضور یکی از سارقان در محدوده حوزه استحفاظی شدند و باتوجه به احتمال حضور این متهم در این ساعت جهت سرقت بلافاصله گشت انتظامی به محل حضور سارق اعزام شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارق به همراه همدستان خود که اقدام به سرقت و قصد فرار داشتند که باحضور به موقع پلیس موفق نشده و این سارق با مشاهده ماموران به همراه همدستان خود با خودرو وانت خود قصد متواری شدن را داشتند که با هوشیاری و درایت پلیس متوقف و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی اولیه از متهمان و محل سرقت یک عدد قفل کتابی تخریب شده مربوط به درب پست برق بوده یافت شد و در بررسی از پست برق مشخص شد که ترانس ها تخریب شده و سارقان قصد سرقت آن ها را داشتند.

سرهنگ موسوی بیان کرد: این سارق حرفه ای که سوابق متعدد سرقت داشته و یک ماه قبل توسط پلیس آگاهی تهران احضار و پابند الکترونیکی برای وی نصب شده و باتوجه به پایش الکترونیکی این مجرم و قابلیت های این پابند که در لحظه مسیر و گراف حرکتی فرد را رصد و شناسایی و حتی در صورت کم بودن شارژ دستگاه اعلام می نماید و با توجه به همین موضوع سارق مذکور شناسایی و دستگیر شد.

سر کلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه سارقانی که با پابند الکرونیکی دستگیر می شوند غیر از محکومیتی که اجرا می شود به میزان پایش آن ها هم اضافه می شود ادامه دارد: 4 نفر از شکات شناسایی و هر سه نفر متهم جهت سیرمراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

سرهنگ محمدرضا موسوی در پایان به این مجرمان هشدار داد: پلیس با مهارت، درایت، هوشیاری و تجهیزات فنی که در اختیار دارد تمام سارقان حرفه ای سابقدار را پایش و کنترل نموده که در صورت ارتکاب جرمی بلافاصله در حین ارتکاب دستگیر و با آن ها برخورد شود.

کدخبر: 1014636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟