قتل هولناک دوست با ضربات سنگ به سر / عامل جنایت چگونه بخشیده شد؟ + جزییات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از تابستان سال ۱۴۰۲ آغاز شد. مردی با پلیس پاکدشت تماس گرفت و از کشته شدن مرد ۳۲ ساله به نام نعیم که نگهبان یک ساختمان نیمه ساز بود خبر داد.

 وی گفت: نعیم و دوستش بسم الله چند ماهی است به عنوان نگهبان در ساختمان نیمه ساز مشغول به کار شده و شب‌ها را در کانکس نگهبانی می‌گذرانند .امروز صبح که برای سرکشی به ساختمان نیمه ساز رفته بودم با جسد خونین نعیم روبه رو شدم.

 به دنبال اظهارات این مرد ماموران به کانکس نگهبانی رفتند و جسد مرد جوان که شواهد نشان می‌داد با ضربه جسم سخت به سرش از پا درآمده با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران برای رازگشایی جنایت خاموش به تکاپو افتادند.

ردیابی  متهم فراری

در ادامه تحقیقات مشخص شد همکار قربانی به نام بسم الله همزمان با جنایت شبانه ناپدید شده است.

 فرضیه دست داشتن وی در جنایت شبانه قوت گرفت و ماموران به ردیابی او پرداختند و 2 روز بعد وی را بازداشت کردند.

 بسم الله به قتل همکارش اعتراف کرد وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و پرونده‌اش با صدور کیفرهاست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

جلب رضایت اولیای دم قبل از دادگاه

نعیم قبل از جلسه دادگاه توانست رضایت اولیای دم را جلب کند. به این ترتیب از   قصاص رهایی یافت و از جنبه عمومی جرم در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد.

در این جلسه متهم روبه روی قضات ایستاد و ابراز پشیمانی کرد.

 وی در تشریح جزئیات ماجرا گفت :من و نعیم از سال‌ها قبل با هم دوست بودیم و همراه هم برای یافتن کار به ایران آمدیم و در ساختمان نیمه ساز مشغول به کار شدیم .اما مدتی بود با هم اختلاف پیدا کرده بودیم .آخرین بار با هم بحث کردیم  و او با پیچ گوشتی به سمتم حمله ور شد و من با سنگ به سرش کوبیدم. اما همان موقع نعیم بیهوش روی زمین افتاد و من که ترسیده بودم فرار کردم .

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت :باور کنید راضی به مرگ دوستم نبودم و از ترسم با سنگ به سرش زدم .همه دارایی خانواده‌ام خانه باغی در افغانستان بود که آن را فروختند و پولش را به اولیای دم پرداختند تا توانستند رضایت آنها را جلب کنند .حالا با رضایت خانواده نعیم از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا از زندان آزاد شوم و به کشورم بازگردم .من واقعا پشیمان هستم.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 1014452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟