حفر تونل ١٠ متری برای رسیدن به گنج در سنندج / به قبر قدیمی رسیدند

به گزارش رکنا، سرهنگ محمد رضا زارعی فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان روز پنجشنبه در سنندج اظهار کرد: برابر گزارش مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل یکی از روستاهای بخش سیروان شهرستان سنندج، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار یگان‌ حفاظت استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ حکم قضایی با همراهی و هماهنگی پاسگاه انتظامی، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه فرزند مالک منزل مسکونی با هویت بومی شناسایی و دستگیر شد، گفت: نامبرده به قصد کشف اشیای تاریخی و باستانی، اقدام به ایجاد تونلی به طول حدود ١٠ متر و قطر یک مترمربع کرده بود.

وی با اشاره به اینکه محل مورد حفاری فاقد ارزش تاریخی است، یادآور شد: پرونده قضایی فرد دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

سرهنگ زارعی تاکید کرد: هموطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به دفتر یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان و یا شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ اعلام کنند.

کدخبر: 1012568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟