جوان شرور میانجی دعوا را چاقو چاقو کرد / من درخواست اعسار دارم

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از سیزدهم اردیبهشت ماه سال 1399 با وقوع درگیری دسته جمعی در یکی از میدان های پیشوای ورامین آغاز شد. ماموران در محل حاضر شدند و دریافتند در درگیری خونین  مرد جوانی به نام محمود از ناحیه کتف و پهلو به شدت آسیب  است. وی به بیمارستان منتقل و مشخص شد از ناحیه دیافراگم دچار پارگی شده که تحت عمل جراحی قرار گرفت و معجزه آسا به زندگی برگشت.

در ادامه ماموران تحقیقات خود را برای شناسایی عامل مجروح کردن محمود آغاز کردند و به بررسی فیلم دوربین های مداربسته در  محل درگیری پرداختند. با تکمیل تحقیقات و پرس و جو از شاهدان  روشن شد ضارب شهرام 18 ساله بوده است.

ردیابی پسر خشن پس از دو سال

بررسی ها نشان می داد شهرام بعد از درگیری خونین به مکان نا معلومی گریخته است.

اما وقتی ماموران برای بازداشت شهرام اقدام کردند معلوم شد که وی بعد از درگیری به مکان نامعلومی گریخته است.

دو سال از این ماجرا گذشته بود که به ماموران خبر رسید شهرام  به خانه پدری اش رفته است. به این ترتیب پلیس وی را بازداشت کرد.

وی در همان بازجویی های اولیه به درگیری خونین  گفت: من در دعوا با محمود برای دفاع از خودم فقط یک ضربه به پهلوی او زدم .

این ادعا در حالی مطرح شد که شاهدان درگیری گفته بودند محمود قصد میانجیگری داشته و از طرفین دعوا نبوده است.

پشیمانی در دادگاه

برای شهرام کیفرخواست صادر و پرونده اش برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه محمود روبه روی قضات ایستاد و گفت: من آن روز برای هواخوری به پارک رفته بودم که متوجه شدم چند جوان باهم شدم. همان موقع وارد درگیری شدم تا آنها را از هم جدا کنم که شهرام با چاقو چند ضربه به من زد .من بیهوش شدم و در بیمارستان  بعد از چندین عمل جراحی به هوش آمدم.

وی ادامه داد: کادر درمانی به من گفتند که فکر نمی کردیم زنده بمانی و زنده ماندنم چیزی شبیه معجزه بوده است. حالا هم با لوله ای که در دیافراگمم تعبیه شده زنده هستم .من  هزینه زیادی برای درمانم پرداخت کرده ام. به هیچ عنوان حاضر به گذشت نیستم و علاوه بر مجازات متهم درخواست دیه  هم دارم.

وقتی متهم در جایگاه ویژه ایستاد گفت: من یک ضربه بیشتر  به محمود نزدم .اگر او را نزده بودم خودم کشته می شدم.

 نمی زدم او من را می زد.

قاضی  گفت: شاهدان تاکید کرده اند که محمود سلاحی نداشته و برای میانجیگری وارد درگیری شده. چطور چنین ادعایی را مطرح می کنی؟

که متهم سکوت کرد.

 در پایان جلسه قضات دادگاه شهرام را  به هشت ماه حبس با احتساب ایام بازداشتی و دو سوم دیه کامل از جنبه خصوصی بزه و 8 درصد دیه کامل بابت پارگی پهلو، دیافراگم و عمل جراحی شکم محکوم کردند.

این حکم  در دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.

اما شهرام نامه ای از زندان نوشت و درخواست اعسار را مطرح کرد و از قضات دادگاه کمک خواست.

درخواست اعسار

شهرام ساله بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه شهرام گفت: من در زمان درگیری جوانی کردم و حالا هم پشیمانم.چهار سال است در زندان هستم و به اندازه کافی تنبیه شده ام. من به تازگی با همسرم عقد کرده بودم که بازداشت شدم و بعد از گذراندن دوران محکومیتم  باید ازدواج کنم. در حال حاضر هم مشکلات متعدد اقتصادی دارم و امکان پرداخت دیه یک میلیاردی  را به طور کامل و یکجا ندارم. تقاضا دارم با تقسیط دیه موافقت کنید.

وی ادامه داد: باور کنید من پشیمان هستم و هرگز چاقو در جیبم نمی گذارم.من می توانم 50 تا 100 میلیون تومان را به شاکی بپردازم و باقی دیه را قسطی بدهم.

وی  دو شاهد را نیز به دادگاه معرفی کرد تا ثابت کند  او و خانواده اش امکان پرداخت دیه را به صورت یکجا ندارند.

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

کدخبر: 1010661 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟