محاکمه دوباره عامل تیراندازی مرگبار در قهوه‌خانه / حکم قصاص متوقق شد + عکس

به گزارش رکنا، شامگاه 14 آذر ۱۳۹۸ خودروی پژو پارس سفید مقابل قهوه‌خانه‌ای در محله مسعودیه پایتخت توقف کرد و سرنشینان آن، افراد حاضر در قهوه‌خانه را به رگبار بستند.

در این حادثه مرد جوانی که راننده تاکسی اینترنتی بود و به طور اتفاقی از آن محل می‌گذشت و پسری ۱۳ساله و چند نفر دیگر هدف شلیک گلوله قرارگرفتندکه راننده تاکسی و پسر۱۳ساله فوت شدند.

در جریان تحقیقات معلوم شد متهمان چهار نفر بودند که دو نفرشان برادر هستند. آنها با تهیه سلاح کلاشنیکف و قمه ازورامین به تهران آمده و قصد داشتند از فردی که درفضای مجازی با اوکری‌خوانی داشتند، انتقام بگیرند. غافل از این‌که او در قهوه‌خانه حضور ندارد.

آنها پس از قتل تحت تعقیب قرارگرفتند وپس ازبازداشت به جرائم‌شان اعتراف‌کردند وروانه زندان شدند‌.مدتی بعد آنها درشعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند؛ درحالی که اولیای‌دم مقتولان برای قاتل قصاص وبرای همدستانش اشد مجازات قانونی خواستند.

شهاب، متهم ردیف اول پرونده در جلسه محاکمه دردفاع از خود گفت‌:برای انتقام از مردی در پی کری‌خوانی درفضای مجازی به سمت قهوه‌خانه رفتیم و شلیک‌کردیم‌. 

بعد ازآن بقیه متهمان نیز به دفاع از خود پرداختند و گفته‌های قبلی خود راتکرار کردند. بعد از این جلسه، دادگاه متهم ردیف اول پرونده را به دو بار قصاص وشلاق و بقیه همدستانش رابه حبس‌های طولانی‌مدت و تبعید محکوم کرد. با تایید حکم پرونده اعضای این باند در دیوان عالی کشور، پرونده به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران در حالی ارسال شد که متهم اصلی بابت محاربه نیز در دادگاه انقلاب محاکمه و حکم اعدام گرفت و این رأی هم در دیوان عالی کشور قطعی و به اجرای احکام ارسال شد‌.  

متهم ردیف اول اردیبهشت سال گذشته پای چوبه دار رفت اما اولیای دم قربانیان این جنایت به او مهلت دادند ومرد جوان به زندان بازگشت‌. بعد از مدتی او نتوانست رضایت بگیرد و مهلت او پایان گرفت و دوباره نام او درفهرست افراد قصاصی قرارگرفت‌.

این درحالی بود که چندی پیش او دوباره به زندان منتقل شد تاحکم وی اجرا شود که این بار با نوشتن یک توبه‌نامه،درخواست اعاده دادرسی داد. مسئولان قضایی پس از بررسی این درخواست‌، سرانجام چند روز پیش اعاده دادرسی زندانی محکوم به مرگ را پذیرفتند. 

رحیمی، دادیار شعبه دوم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: قرار شده متهم بابت اتهام محاربه دوباره در دادگاه انقلاب تهران محاکمه و در این رابطه برای او حکم قضایی صادر شود‌. 

کدخبر: 1010226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟