ماجرای سرقت از بلاگر سفر در کرمانشاه چه بود؟/ پلیس دستگیر کرد و میراث فرهنگی سکوت

به گزارش رکنا از کرمانشاه، هفته گذشته بود که یک خانم غیربومی استان کرمانشاه و مدعی بلاگر سفر با انتشار کلیپی در فضای مجازی بیان کرد در پارک غربی شهر کرمانشاه بصورت چادر اسکان داشته اند و مورد سرقت قرار گرفته اند.

وی در این کلیپ با بیان جمله ای « من تمام ایران را سفر کرده ام و همچین چیزی نبوده » و « این‌جا پارک شرقی و تاق بستان است » به مردم کرمانشاه توهین و به اقتصاد گردشگری استان ضربه وارد کرد، این ضربه زمانی شدت گرفت که کلیپ صحبت های این خانم سریعاً در رسانه های ضدانقلاب منتشر شد و تا این لحظه بیش از ۲۰ میلیون بازدید داشته است.

استان کرمانشاه با دو میلیون نفر جمعیت، آمار سرقتی ۲/۳ دهم درصد دارد و در بین ۳۲ استان کشور، رتبه ۱۲ در امنیت را دارد که این خود گواه امنیت مطلوب این دیار است، اما این خانم در اقدامی توهین آمیز، سرقت رخ داده از خود را به کلیت کرمانشاه نسبت داد.

سرقت نه در کرمانشاه، بلکه در کل کشور، جهان و حتی استان محل سکونت این خانم وجود دارد، اما نسبت دادن یک سرقت به کلیت یک استان قابل قبول نیست، البته این خانم هیچ گونه تجربه ای در امر بلاگری سفر ندارد و بنابر گفته خود حدود 8 ماه است که با تشکیل یک صفحه اینستاگرامی، گزارش های سفر خانوادگی خود را منعکس و مدعی بلاگری سفر است.

پس از وقوع سرقت از این خانم، عوامل پلیس سریعا دست بکار شدند و سارق کمتر از یک ساعت دستگیر شد، مردم کرمانشاه نیز به رسم مهمان نوازی خود که ریشه در فرهنگ این دیار دارد، خانم بلاگر سفر را مهمان خانه های خود کرده و کرمانشاه واقعی را به او نشان دادند.

پس از اعلام گزارش سرقت ازسوی این خانم به پلیس، سارق در کمتر از یک ساعت توسط پلیس آگاهی کرمانشاه دستگیر و اموال وی روز گذشته نوزدهم تحویل داده شد. این خانم نیز در نهایت با فشار اصحاب رسانه مجبور به عذرخواهی از مردم کرمانشاه شد.

ضربه به اقتصاد گردشگری و سکوت میراث فرهنگی کرمانشاه/ بلاگر سفر با فشار رسانه ای مجبور به عذرخواهی شد

اما آنچه که در این بین مورد بحث قرار دارد، سکوت مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه است، همه ما بر وضعیت بیکاری کرمانشاه آگاهی داریم هرچند که طی چند وقت اخیر شاهد کاهش چشمگیر آمار بیکاری هستیم اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب، اقتصاد گردشگری می‌تواند راه گشا باشد آنهم در کرمانشاهی که دارای ظرفیت های متعدد گردشگری است اما این خانم با همراهی رسانه های ضدانقلاب به آن ضربه زد و مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با سکوت خود.

میراث فرهنگی بعنوان متولی گردشگری، در جهت حمایت از شرکت‌های گردشگری، بوم‌گردی ها، رستوران و... که با قرض و وام به راه افتاد اند، باید از این خانم شکایت و در حداقل ترین کار ممکن، بیانیه ای در محکومیت آن صادر می‌کرد اما همچون دیگر امورات خود، آنرا در سکوت رها کرد.

در هرحال، سارق با تلاش پلیس آگاهی دستگیر و این خانم نیز با فشار رسانه ای عذرخواهی کرد و در این بین میراث فرهنگی استان کرمانشاه نمره صفر را به خود اختصاص داد.

 

 

نوشتیم تا شاید از این بی‌خیالی خارج شدند.

 

کدخبر: 1006246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟