نجات ۱۸ طبیعت‌گرد از سیلاب در دره شمخال

به گزارش رکنا،محمدرضایی رکن‌آبادی ۱۶ خرداد در جمع با خبرنگاران گفت: ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه دیروز ۱۵ خردادماه حادثه‌ای مبنی بر گرفتار شدن ۱۸ نفر طبیعت گرد در دره شمخال به دلیل جاری شدن سیلاب به هلال‌احمر شهرستان اعلام و بلافاصله یک تیم ۴ نفره جستجو و نجات در کوهستان به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: این افراد به دلیل جاری شدن سیلاب و آشنا نبودن با منطقه داخل دره مانده بودند که عوامل هلال‌احمر بعد از رسیدن به ابتدای دره شمخال با حضور یک نفر از عوامل انتظامی و همچنین دهیار روستا عملیات جستجو را آغاز کردند.

رضایی اظهار کرد: در نخستین مرحله تعداد ۱۰ نفر از طبیعت گردان پس از گذشت بیش از یک ساعت از عملیات در داخل دره پیدا شدند و با راهنمایی عوامل هلال‌احمر به سمت روستا هدایت شدند و سپس عملیات برای یافتن گروه دوم ادامه یافت.

 وی در ادامه تصریح کرد: با گذشت ۲ ساعت از یافتن نخستین گروه، ۸ نفر طبیعت‌گرد در حوالی مکان مشهور به حمامی اول دره شمخال پیدا شدند و بعد از توزیع بسته غذایی جیره اضطراری با همراهی و کمک عوامل به منطقه امن در داخل روستا منتقل و تحویل عوامل انتظامی شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان به طبیعت گردان و کوهنوردان توصیه کرد که قبل از آغاز سفر و برنامه‌های خود حتماً اخبار هواشناسی و وضعیت جوی منطقه را بررسی کنند و در صورت مساعد بودن شرایط برنامه‌هایشان را آغاز کنند.

کدخبر: 1004980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟