*شیادان سایبری /  این بار در نقش «پشتیبان دیوار»*

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی در تشریح این خبر گفت: کلاهبرداران سایبری با رصد مداوم فضای مجازی، از صاحبان آگهی‌های ثبت شده در سایت‌هایی نظیر دیوار و شیپور کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: این مجرمان سایبری با معرفی خود تحت عنوان «پشتیبان دیوار» به شماره تماس صاحب آگهی، پیامی مبنی بر ورود به لینک موجود در پیامک و واریز مبلغی برای تمدید آگهی ارسال می‌کنند. همچنین در اقدامی مشابه، ضمن ارسال پیامکی برای کاربران جهت تایید آگهی خود، از آنان درخواست ارسال کد تایید درون همان پیامک را دارند. این پیامک در واقع کد فعالسازی و ورود به  شبکه های اجتماعی بوده که در ادامه مجرمان سایبری از طریق آن، از مخاطبین قربانی کلاهبرداری می‌نمایند. 

سرهنگ حسینی ادامه داد: مالک آگهی پس از ورود به لینک جعلی و درج اطلاعات کارت بانکی، حساب وی توسط کلاهبرداران خالی می‌شود. 

رئیس پلیس فتا خوزستان توصیه نمود: هموطنان عزیز توجه داشته باشند به سرشماره پیامک‌های ارسالی دقت کنند و به هیچ عنوان روی لینک‌های پیامک‌هایی که با سر شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند کلیک نکرده و اطلاعات هویتی و بانکی خود را برای افراد ناشناس ارسال نکنند.

علی رنجکش

کدخبر: 1002180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟