5 درصد از مبالغ جریمه ها از خطای سیستم است / مرکز خدمات ترافیکی به اعتراض ها رسیدگی می کند

به گزارش رکنا، سرهنگ فیروز کشیر در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می شد حضور یافت و در خصوص اعتراض به برگه جریمه های رانندگی توضیح داد .  

سرهنگ کشیر در خصوص ثبت اشتباه تخلفات گفت: حدود 5 درصد از این ماجرا به ثبت نادرست در سیستم ها باز می گردد که به خطا در سامانه نظارتی در دوربین ها ارتباط دارد . 

وی افزود: به همین خاطر پلیس راهور واحدی را به عنوان مرکز خدمات ترافیکی راه اندازی کرده است . این مرکز اعتراض شهروندان را بر اساس ماده 5 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب اسفند 1389 بررسی می نماید . 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : این قانون اظهار می دارد که متخلف 60 روز از زمان ثبت جریمه و یا ابلاغ مبلغ  می  ایست جریمه را به حساب اعلامی پرداخت نماید و یا اگر به این جریمه اعتراضی دارد به مرکز خدمات ترافیکی مراجعه و نسبت به  ثبت درخواست خود مبنی بر رسیدگی به این موضوع اقدام نماید .  

سرهنگ کشیر افزود : شهروندی که به وضعیت تخلفات وسیله نقلیه خود اعتراض دارد می تواند به این مرکز مراجعه و درخواست اعتراض خود را اعلام نماید . در این مرکز یک نفر از قضات محترم دادگستری و یک نفر از کارشناسان پلیس راهور تهران بزرگ حضور دارند و با نظر مشورتی یکدیگر در خصوص موضوع مطرح شده اعلام نظر می نمایند .  

وی گفت : اگر چنانچه موضوع اعتراضی موجه تشخیص داده شد قطعا مبلغ جریمه از سامانه حذف خواهد شد ولی اگر اعمال قانون درست و بجا بوده ، به فرد متخلف از  طریق  رای  قطعی  اعلام و وی موظف است ظرف مدت 20 روز از تاریخ ابلاغ رای ، مبلغ جریمه را پرداخت نماید .

کدخبر: 1002131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟