استرداد سرکرده یک گروه تکفیری از عربستان به پاکستان + عکس

به گزارش رکنا، از رسانه‌های پاکستانی، بخش پلیس بین‌الملل‌ اداره آگاهی و مهاجرت این کشور موفق به شناسایی یک سرکرده گروه تکفیری لشکر جهنگوی شد که پس از ارتکاب چند فقره جنایت و اعمال تروریستی به عربستان گریخته بود.

راو حبیب الرحمان عضو شاخه ریاض بسرا در گروه تکفیری و غیرقانونی لشکر جهنگوی در ارتباط با چند پرونده تروریستی از سوی پلیس ایالت پنجاب پاکستان تحت تعقیب قرار داشت.

پلیس آگاهی پاکستان با همکاری پلیس بین الملل موفق به شناسایی محل اختفای وی در عربستان شد. وی سپس از عربستان به کراچی پاکستان مسترد شد.

اردیبهشت سال گذشته یک مجری حملات تروریستی گروه تکفیری لشکر جهنگوی به ویژه طراح چندین انفجار انتحاری علیه شیعیان در پاکستان در عملیات نیروهای امنیتی این کشور کشته شد.

لشکر جهنگوی با وجود قرار داشتن نامش در فهرست سازمان‌های تروریستی و ممنوع الفعالیت در پاکستان طی سال‌های اخیر دست به عملیات‌های فرقه گرایانه و ترور بسیاری از چهره‌های شیعه در این کشور زده است.

لشکر جهنگوی که در دهه ۱۹۹۰ شکل گرفت، یکی از افراطی‌ترین گروه‌های تروریستی پاکستان محسوب می‌شود و به اقدامات تروریستی و فرقه گرایانه از جمله قتل صدها نفر از شیعیان این کشور متهم است. گفته شده است که این گروه تروریستی با القاعده و تحریک طالبان (تی تی پی) نیز در ارتباط است.

فعالیت این گروه تروریستی بیش از ۱۷ سال پیش از سوی پرویز مشرف حاکم نظامی وقت پاکستان، ممنوع اعلام شده بود.

 

کدخبر: 1001941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟