نقش کاظم بلوچی در آنام ابتدا به من پیشنهاد شده بود

وی در همین راستا افزود: اولین و اصلی‌ترین عاملی که باعث پذیرش بازی در سریال آنام شد وقت آزاد و نداشتن مسئولیت در کار اجرایی بود و از طرفی تهیه کننده و کارگردان سریال از دوستان من هستند، اسماعیل عفیفه همشهری من است که مزید بر علت شد تا این نقش را بپذیرم.

این بازیگر Actor به اتفاقات پشت پرده انتخاب نقشش در سریال "آنام" اشاره و اظهار کرد: وقتی فیلمنامه سریال آنام را خواندم به دلیل ساختار و محتوا به دلم نشست و بازی در آن را به شرطی که نقش کوتاه باشد و در شهرستان نباشد قبول کردم . دو نقش به من پیشنهاد شد که یکی از آنها را برای همکاری بپذیرم. شخصیت اکبری که کاظم بلوچی آن را بازی می کند علاوه برآن نقش رسول به من پیشنهاد شده بود که وقتی با نقش رسول بیشتر آشنا شدم بازی در این نقش را پذیرفتم.

مسافر آستانه درباره حضور بازیگران با تجربه و کاربلد در سریال آنام و تاثیر آن برای بازی در نقش رسول افزود: حضور گلچهره سجادیه و بازیگران دیگر در سریال "آنام" علت دیگری بود که باعث شد بازی در این نقش را بپذیرم. هر بازیگری سعی می کند در اثری حضور پیدا کند که بازیگران مطرح و کار بلد در آن حضور داشته باشند تا کیفیت آن اثر نیز مطلوب باشد بنابراین ابتدا درباره بازیگرانی که در اثر حضور دارند کنجکاوی می کند. علاوه بر کارگردان و تهیه کننده سریال آنام که بسیار در پذیریش این نقش برای من مهم بودند طبیعتا عناصر اجرایی و بازیگران نیز برایم مهم بودند و در انتخابم تاثیر داشتند.

وی ادامه داد: طبیعتا حضور گلچهره سجادیه، عبدالرضا اکبری، مهرانه مهین ترابی، خسرو شهراز در کنار بازیگران جوانی که در "آنام" حضور پیدا کردند برایم وسوسه انگیز بود تا بتوانم حتی زمانی کوتاه با این پروژه همکاری داشته باشم.

مدیریت سابق موسسه رسانه های تصویری درباره سکانس مورد علاقه اش در آنام توضیح داد: بازی در یک اثر بستگی به نقش دارد و من در نقش رسول در سریال "آنام" بیشتر از سایر بازیگران با عبدالرضا اکبری کار کردم. شاید در پشت صحنه با بازیگران دیگر نشست و برخاست داشته ام اما در قالب نقش با عبدالرضا اکبری بیش از سایرین بازی داشته ام و بازی مقابل او برای من بسیار لذت بخش بود. یک ارتباط صمیمانه و دوستانه علاوه بر این که نقش طلب می کرد در ما به عنوان بازیگر وجود داشت.

مسافر آستانه به غافلگیر کردن مخاطبان با پایان سریال "آنام" اشاره کرد و افزود: تا کنون همه قسمتهای سریال غافلگیر کننده بوده است و تمام قصه های فرعی که داخل قصه های اصلی شد به نوعی غیر قابل هضم بود بنابراین پایان سریال "آنام" نیز به همین شکل به پایان رسید.

مسافر آستانه درباره بازی در نقش روحانی در سریال "ایراندخت" نیز بیان کرد: "ایراندخت" یک داستان عاشقانه نیز در آن وجود دارد که تلفیق این قصه عاشقانه و آدمهای آن دوره نشان می دهد افراد در آن دوران تک بعدی و صرفا مبارز نبوده اند که فقط و فقط تفنگ در دست داشته باشند و جنگیدن بلد باشند بلکه آنها نیز عاشقی را بلد بوده اند. سریال از این نظر که نگاه چند بعدی به وضعیت افراد و وقایع آن دوره دارد کار بسیار مطالعه شده ای است.

این بازیگر همکاری با محمدرضا ورزی را بسیار خوب توصیف و اظهار کرد: من تصور قبلی از شخصیت محمدرضا ورزی نداشتم. او یک انسان بسیار اهل مطالعه، دقیق و پایبند به اصول اعتقادی و اخلاقی است. کار با او و به ویژه گفت و گوهایی که با هم در خارج از سکانسها داشتیم برایم لذت بخش بود.

مسافر آستانه درباره لزوم ساخت بیشتر آثار تاریخی توضیح داد: آشنایی با تاریخ معاصر یک امر لازم و ضروری است اما متاسفانه در ایران وقتی یک کارگردان سراغ یک اثر تاریخی می رود و آن را می سازد، شخص دیگری به سراغ موضوعی که ساخته شده نمی رود و اگر کسی هم به سراغ ساخت موضوع تولید شده برود کمتر مدیری به خود اجازه می دهد که برای ساخت اثری با همان موضوع موافقت کند. در دنیا امری بدیعی است که اگر یک موضوع تاریخی وجود داشت از ابعاد مختلف و در چندین مرتبه ساخته و پرداخته شود و فیلمساز در ضمن وفاداری به اصل وقایع تاریخی، تحلیل و تفسیر خود را ارئه دهد اما در ایران این روند وجود ندارد.

وی ادامه داد: در تئاتر و تلویزیون تنها 4 اثر درباره امیر کبیر ساخته شده است. فکر می کنم جای زیادی برای پرداختن به تاریخ معاصر وجود دارد.

دبیر پیشین جشنواره فیلمهای ویدئویی یاس درباره تاثیر و کمک مدیریت در فعالیت هنری اش بیان کرد: دوره مدیریت بنده موانع زیادی برای فعالیتم در عرصه هنر Art به ویژه بازیگری ایجاد کرد اما تجربه هایی که برایم به جهت قرار گرفتن در موقعیتهای مختلف به دست آورد ارزشمند بود. تجربه هایی که شاید خارج از حوزه مدیریت هیچ گاه نمی توانستم به آنها دست پیدا کنم اما این تجربه ها در بازیگری ام نقش چندانی نداشته اند.

مسافر آستانه خاطرنشان کرد: به شخصه و صد در صد هنر و فعالیت هنری را بر مدیریت ترجیح می دهم کما این که در بسیاری از آثار بدون هیچ نام و نشانی در مقام مشاور متن و هماهنگیها برای گروه آنها حضور داشته و دارم. مدیریت را به ضرورت و به واسطه اصرار دوستان و با درک این که یک روز از مدیریتم برای کلیت هنر تاثیر داشته باشد پذیرفتم والا هرگز به شخصه تمایلی به حضور در پشت میزهای مدیریتی نداشته ام و خوشبختانه در حال حاضر نیز مدیریت را کنار گذاشته ام.