تحریم بورس ایران توسط ترامپ امکان پذیر نیست

دونالد ترامپ / بورس / بنیاد دفاع از دموکراسی‌ ها در توئیتر اعلام کرد که دونالد ترامپ قصد دارد قبل از پایان دوره ریاست جمهوری و روی کار آمدن جو بایدن به دلیل نقض تحریم‌ های آمریکا ، بورس تهران را تحریم کند. علاوه بر سرمایه گذاران داخلی که اغلب تحریم هستند ، سرمایه‌ گذاران خارجی نیز در بورس تهران فعالیت می کنند. گفته می‌ شود ارزش سرمایه‌ گذاری خارجی در شرکت‌ های حاضر در بورس اوراق بهادار نزدیک به نیم میلیارد دلار رسیده است. آیا تحریم های بورسی ایران توسط آمریکا می تواند بورس ایران را متاثر کند؟

در این خصوص گفتگوی کوتاه رکنا با مصطفی صفاری، مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان را بخوانید:

 

صفاری درباره ادعای مطرح شده درباره تحریم بورس ایران گفت: تحریم بورس ایران توسط آمریکا هیچ تاثیری ندارد. زیرا شرکت های بورسی از جمله فولادی ها ، فلزات ، دارویی ها ، پتروشیمی و خدمات مهندسی اغلب در تحریم هستند. این خبر بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد تا واقعیت. یک شو و نمایش از سوی ترامپ است و هیچ تاثیری بر بورس ندارد.

وی درباره تاثیر روانی تحریم بورس ایران بر مردم افزود: به زودی ترامپ می رود. این صحبت ها و تحریم های جدید از سوی آمریکا تاثیری بر بازار بورس نخواهد گذاشت. حتما با روی کار آمدن بایدن اوضاع تغییر می کند. فضای ریسک سیاسی کم تر شده است و آمریکا نیز به ناچار به برجام بر می گردد و بازارها رونق خواهند گرفت.

مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان درباره سرمایه گذاران خارجی در بورس گفت: سرمایه گذاران نباید نگران باشند. ترامپ صد روز دیگر خواهد رفت. تمام دستورالعمل های ترامپ از سوی بایدن لغو خواهد شد. شرکت های خارجی نیز تا به امروز به اسم شرکت های ایرانی فعالیت داشته اند. ترامپ در حال دست و پا زدن آخر است و این ادعاها تاثیری در بورس ایران نخواهد گذاشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟