هزینه سفر به کیش در پاییز 1402 چقدر است؟

 

کیش را باید یکی از مقاصد گردشگری ایران دانست که هزینه سفر به آن نسبت به بسیاری دیگر از مقاصد گردشگری داخلی بیشتر است و بسیاری آن را یک سفر لوکس و گران می‌دانند. باید بدانید که این هزینه‌ها می‌تواند نسب به انتخاب‌های شما متفاوت شود. برای مثال اگر هتل 5 ستاره برای اقامت خود در طول سفر انتخاب کنید باید هزینه بالاتری نسبت به یک هتل سه ستاره پرداخت کنید. یا اگر بخواهید همه تفریحات آبی و غیر آبی موجود در این جزیره را انجام دهید، مبلغ زیادی به هزینه نهایی سفرتان اضافه خواهد شد. یکی دیگر از فاکتورهایی که روی هزینه سفر به کیش تاثیر دارد، فصل سفر است. اگر در تابستان راهی این جزیره شوید، تورهای ارزان‌تری نصیبتان خواهد شد. درحالی که رزرو تورهای پاییزی کیش به این دلیل که پاییز فصل طلایی و های سیزن این جزیره از نظر حضور گردشگر است، هزینه بیشتری دارد. در این مطلب قصد داریم هزینه‌های سفر پاییزی به این جزیره زیبا در خلیج فارس را محاسبه کنیم. اگر شما هم قصد سفر به کیش را دارید، با ما در این مسیر همراه شوید.

زمینی سفر کنیم یا هوایی؟

به‌طورکلی به دو صورت زمینی و هوایی می‌توانید به کیش سفر کنید. فرقی ندارد که در پاییز سفر می‌کنید یا در یک فصل دیگر. همیشه سفر زمینی به جزیره قیمت کمتری نسبت به سفر هوایی دارد. اما سفر زمینی زمان زیادی از شما در مسیر می‌سوزاند و ممکن است حسابی خسته‌تان کند. در ادامه بیشتر درباره راه‌های سفر زمینی و هوایی به جزیره با شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

هزینه سفر به کیش با هواپیما

قیمت بلیط هواپیمای کیش در پاییز بسته به اینکه بلیط سیستمی تهیه کرده باشید یا چارتری، متفاوت است. منظور از بلیط سیستمی، پروازهایی است که از مدت‌ها قبل می‌توانید رزروشان کنید و برایشان برنامه‌ریزی نمایید. بلیط چارتری هم آن دسته از پروازهایی هستند که زمان کمی به پروازشان باقی مانده اما هنوز ظرفیتشان پر نشده است. این نوع بلیط‌ها ارزان‌تر هستند اما فرصت زیادی برای برنامه‌ریزی به شما نمی‌دهند. هزینه سفر به کیش با هواپیما براساس مبدا نیز می‌تواند متفاوت باشد.

درحال حاضر از 22 شهر ایران به مقصد جزیره کیش پرواز وجود دارد که برخی از این پروازها (تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد) هر روزه و برخی یک روز در هفته هستند. مشخصا بلیط هواپیما در شهرهایی که روز به جزیره پرواز دارند ارزان‌تر است و به‌طورکلی هم می‌توان گفت معمولا تور کیش از تهران نسبت به شهرهای دیگر ارزان‌تر است و تنوع بالاتری هم دارد.

 فاکتورهایی همچون سفر در روزهای یا رزرو بلیط در تاریخ‌هایی که مراسم و رویدادهای خاصی در جزیره درحال برگزاری است، نیز روی قیمت بلیط و در نهایت هزینه نهایی تور تاثیر دارد.

هزینه های سفر به کیش

هزینه سفر به کیش با قطار

اگر تصمیم دارید با قطار به کیش سفر کنید باید ابتدا خود را با قطار به بندرعباس برسانید زیرا هیچ شهری به کیش به‌صورت مستقیم خط ریلی ندارد. سپس از این بندر با تاکسی یا اتوبوس به یکی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک بروید. در این بنادر بلیط کشتی تهیه کنید و از طریق دریا راهی جزیره شوید.

قیمت نهایی سفر به کیش با قطار به مبدا شما بستگی دارد اما به‌طور کلی هزینه آن از بلیط هواپیما کمتر است. از آنجایی که این روش کمی دردسر دارد و باید هم بلیط قطار، هم بلیط اتوبوس و هم بلیط کشتی تهیه کنید و همچنین زمان زیادی هم از مسافران می‌گیرد؛ بیشتر گردشگران سفر هوایی را ترجیح می‌دهند. نوع قطاری که انتخاب می‌کنید هم روی هزینه نهایی تور تاثیر دارد. قیمت قطارهای vip با قطارهای معمولی متفاوت است.

هزینه سفر به کیش با اتوبوس

برای سفر با اتوبوس هم باید فرایند سفر با قطار را طی کنید با این تفاوت که در سفر با اتوبوس دیگر لازم نیست ابتدا به بندرعباس بروید و می‌توانید مستقیم خود را به یکی از بنادر نام برده برسانید و از آنجایی به صورت دریایی به جزیره کیش برسید.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

برای سفر به کیش با ماشین شخصی هزینه‌هایی که باید پرداخت کنید، هزینه بنزین، عوارضی و اصطکاک ماشین است. شما باید با خودروی شخصی خود را به یکی از بنادر چارک، آفتاب و لنگه در هرمزگان برسانید و از آنجا خود و ماشینتان را سوار کشتی کرده و به سمت کیش بروید. پس هزینه حمل خودرو با کشتی را نیز به هزینه‌های سفر خود اضافه کنید.

هتل 5 ستاره بگیریم یا 3 ستاره؟

یکی دیگر از فاکتورهایی که روی قیمت سفر پاییزی به کیش تاثیر دارد، انتخاب هتل است. مشخصا هتل‌های 5 ستاره جزیره که امکانات فراوانی دارند و بسیار لوکس و لاکچری هستند، قیمت بسیار بالاتری از هتل‌های سه ستاره دارند. هتل‌های سه ستاره جزیره هم از امکانات استانداردی برخوردار هستند اما مانند پنج ستاره‌ها لوکس و لاکچری نیستند. بنابراین اگر می‌خواهید یک سفر لاکچری برنامه‌ریزی کنید هتل پنج ستاره رزرو کنید و اگر می‌خواهید ارزان‌تر سفر کنید، به سراغ هتل‌های سه ستاره بروید.

دیگر هزینه‌های سفر به کیش

تا اینجای مطلب فقط درباره هزینه بلیط و هتل حرف زدیم. درواقع شما وقتی تور کیش هم رزرو می‌کنید بلیط رفت و برگشت و واچر هتل جزو خدمات آن تور است. معمولا صبحانه هم جزو خدماتی است که هتل‌های کیش ارائه می‌دهند. اما هزینه دیگر وعده‌های غذایی، هزینه استفاده از تفریحات آبی و غیرآبی، هزینه خرید و هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری به صورت جداگانه روی قیمت نهایی سفر اضافه می‌شود. برای محاسبه هزینه سفر به کیش باید هر کدام از این موارد را به صورت جداگانه براساس برنامه‌ریزی خودتان محاسبه کنید. طبیعتا در صورتی که بخواهید یک سفر پاییزی ارزان‌تر داشته باشید، باید انتخاب‌های معمولی‌تر و ارزان‌تری داشته باشید.

دیگر هزینه های سفر به کیش

با تور سفر کنیم یا بدون تور؟

در موارد بالا در صورتی که تصمیم بگیرید پرواز و هتل را خودتان به صورت جداگانه رزرو کنید باید هزینه بیشتری نسبت به رزرو تور کیش بپردازید زیرا معمولا آژانس‌های مسافرتی می‌توانند پرواز و هتل را با قیمت کمتر و تخفیفات ویژه رزرو کنند و به همین دلیل هم هزینه کلی سفر با تورهایی که برنامه‌ریزی می‌کنند ارزان‌تر در می‌آید. پس در صورتی که می‌خواهید ارزان‌تر سفر کنید بهتر است گزینه تور را انتخاب نمایید. وجود تنوع بالا در تورهای کیشی که وسط آژانس‌های گردشگری مختلف برنامه‌ریزی می‌شود؛ به شما حق انتخاب می‌دهد تا بتوانید دقیقا همان چیزی را رزرو کنید که دلتان می‌خواهد. میانگین رزرو تور کیش در پاییز 1402 از حدود 4 میلیون تومان (ارزان‌ترین) تا 19 میلیون تومان (گران‌ترین) است.

هزینه سفر به کیش چقدر است؟

در این مقاله فاکتورهایی را که روی قیمت نهایی سفر به کیش تاثیر دارد مانند نوع زمینی و هوایی بودن سفر؛ انتخاب هتل، سفر با تور یا بدون تور و... بررسی کردیم. پس از خواندن این مطلب باید یک ذهنیت کلی درباره هزینه‌های سفر به کیش در پاییز به ذهنتان شکل گرفته باشد اما اگر اطلاعات دقیق‌تری درباره این موضوع نیاز دارید می‌توانید این اطلاعات را با یک سرچ ساده در وبسایت لحظه آخر به دست آورید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد و یا اگر تجربه سفر به کیش را دارید؛ حتما اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند.

 

کدخبر: 949928 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟