سینک ایرانی بخریم یا خارجی؟

مهم ترین نکات خرید سینک ظرفشویی

جهت انتخاب سینک ظرفشویی مناسب، قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ داد که اصلاً هدف ما از خرید سینک ظرفشویی چیست؟ آیا از این وسیله صرفاً برای شستشوی ظروف استفاده می‌کنیم یا سینک را بخشی از دکوراسیون آشپزخانه به ‌شمار آورده و زیبایی آن برایمان مهم است؟

به طور کلی در هنگام خرید سینک به کیفیت جنس، برند محصول، اندازه، زیبایی، طریقه نصب، دوام و طول عمر ظرفشویی توجه می‌شود. همچنین شکل ظاهری سینک باید با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگ باشد؛ البته مسائلی مانند قیمت و ضمانت کیفی محصول نیز مهم می‌باشند.

مقایسه سینک ایرانی و خارجی

سینک ایرانی

در ادامه مطالب بیان شده در قسمت قبل، به بررسی اصلی‌ترین فاکتورهای انتخاب سینک در محصولات ایرانی و خارجی می‌پردازیم.

جنس

زمانی که پای انتخاب سینک ایرانی یا خارجی به میان می آید، نخستین مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، نوع مواد اولیه به کار رفته برای ساخت سینک است. به طور کلی سینک‌های ظرفشویی ممکن است، از جنس استیل، مس، برنج، چدن، گرانیت، سنگ، سرامیک یا شیشه باشند؛ اما به نظر می‌رسد که سینک‌های استیل و گرانیتی، در ایران طرفداران بیشتری دارند.

در این باره به جهت مواد اولیه با کیفیت، محصولات برندهای خارجی می‌تواند کیفیت بهتری داشته باشد اما در این میان چند برند داخلی وجود دارند که توانسته‌اند با رایزنی‌های فراوان، به مواد اولیه مرغوب دسترسی پیدا کنند و محصولات خود را با استانداردهای بین المللی تولید نمایند.

اگر قصد خرید این محصولات را دارید، ما به شما سینک کن را پیشنهاد می‌کنیم. محصولات این برند ایرانی با استفاده از مواد اولیه مرغوب ساخته شده و در مقایسه با همتایان خارجی خود قیمت مناسب‌تری دارند. خوشبختانه ساخت سینک ایرانی به استیل و گرانیت محدود نمی‌شود و امروزه شاهد تولید اقسام گوناگون این کالا با جنس‌ها و طرح‌های مختلف می‌باشیم.

کیفیت

نمی‌توان به طور قطع و یقین گفت که هر کدام از سینک‌های ایرانی یا خارجی، باکیفیت‌تر از دیگری هستند؛ به نظر می‌رسد که شاخصه‌های مهم‌تری برای پی بردن به سطح مرغوبیت این وسایل وجود دارد.

بدون شک روش بررسی کیفیت هر سینک با توجه به نوع و جنس آن متفاوت است؛ به عنوان مثال در مورد سینک‌های استیل می‌توان آنها را از نظر ضخامت ورق، مورد بررسی قرار داد؛ هر چه ضخامت ورق، بالاتر باشد، ظرفشویی، بادوام تر بوده و در برابر عوامل آسیب‌زا، مقاومت بیشتری از خود نشان خواهد داد.

برندهای مشهور خارجی مانند لتو و برندهای ایرانی محبوب ایرانی نظیر کن، استیل البرز و ایلیا استیل به مسئله بالا توجه زیادی داشته و ضخامت ورق سینک‌‌های تولید شده توسط آنان بالاتر از 0.8 میلی‌متر است. علاوه بر ضخامت و استحکام، داشتن پوشش خارجی مناسب و ضد زنگ بودن برای سینک‌های استیل بسیار مهم است.

قیمت

سینک خارجی

در حالت کلی سینک‌های ایرانی، نسبت به سینک‌های خارجی، به مراتب قیمت مناسب‌تری دارند اما این مسئله نیز قطعی نیست. در هنگام انتخاب و خرید سینک ظرفشویی باید به این نکته توجه کرد که گاهی اوقات یک سری محصولات خارجی، قیمتی برابر یا حتی بالاتر از همتای ایرانی خود دارند در حالی که کالای مشابه ایرانی از نظر جنس مواد اولیه و کیفیت تولید، نسبت به آنها برتری دارد.

عملکرد

مهم‌ترین انتظاری که ما از یک سینک ظرفشویی داریم، این است که راحتی ما را در حین شستشوی ظروف فراهم نموده و جلوه بهتری به آشپزخانه ببخشد. گاهی اوقات در یک طبقه بندی بسیار کلی، انواع سینک را به دو گروه فانتزی و نیمه فانتزی تقسیم می کنند. سینک‌های فانتزی، شکیل تر بوده و ظرافت خاصی دارند؛ همچنین عمق لگن آنان بالاتر و ضخامت ورقشان بیشتر است.

اگر بودجه کافی در اختیار داشته و قصد خرید سینک فانتزی را دارید، می‌توانید، انتخاب خوبی از میان نمونه‌های خارجی این کالا انجام دهید اما این نکته فراموش نشود که بیش از داخلی یا خارجی بودن سینک، اعتبار برند و درجه مرغوبیت محصول مهم است.

ابعاد و تعداد لگن

بی تردید صحبت درباره جنس، کیفیت و مشخصات ظاهری سینک، بدون در نظر گرفتن اندازه آن، فایده چدانی ندارد؛ زیرا عدم تناسب سایز ظرفشویی با آشپزخانه، حتی زیبایی و عملکرد سینک را تحت‌الشعاع قرار می دهد.

خوشبختانه امروزه برندهای مختلف داخلی و خارجی، انواع سینک را در ابعاد متنوع تولید نموده و از این نظر تفاوت چندانی میان ظرفشویی‌های ایرانی و خارجی وجود ندارد. در واقع این لوازم در همه جای دنیا، طبق استانداردهای خاصی طراحی می‌گردند.

عرض اغلب سینک‌ها تقریباً بین 50 تا 60 سانتی‌متر و طول آنها بین 60 تا 120 سانتی‌متر است. سوای از این موارد، ظرفشویی ممکن است از نوع تک لگنه، دو لگنه یا سه لگنه باشد؛ همچنین انواع ظرفشویی‌ها از نظر عمق لگن، ابعاد سینی و محل قرارگیری لگن با هم فرق دارند؛ علاوه بر این امروزه در میان سینک‌های خارجی و ایرانی، ظرفشویی‌های دارای سبد و آبچکان نیز به چشم می‌خورند.

تنوع در طراحی

سینک ایرانی بخریم یا خارجی

پس از انتخاب نوع سینک، برند و ابعاد آن، نوبت به بررسی شکل ظاهری محصول می‌رسد؛ اما برخی برندها علی رغم داشتن کیفیت بسیار خوب، تنوع لازم را ندارند. در اینجا نیز نمی‌توان یک پیشنهاد قطعی جهت انتخاب سینک ایرانی یا خارجی ارائه داد.

اگر به دنبال خرید سینک با طراحی خاص و جدید می‌باشید و مشکلی در پرداخت هزینه اضافه ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ برندهای مطرح خارجی بروید؛ اما بیان این نکته نیز لازم است که طی سال‌های اخیر مارک‌های داخلی محبوب مثل اخوان و کن نیز به این مقوله توجه نموده و در کاتالوگ محصولات آنان، سینک‌هایی با ظاهر مدرن مشاهده می‌شوند.

خدمات پس از فروش

هر چند که مشاهده مدل‌های مختلف ظرفشویی و تلاش برای انتخاب یک سینک شیک و مرغوب، بسیار جذاب است؛ اما در این میان نباید از توجه به ضمانت کیفی محصول و خدمات پس از فروش غافل شد. این مسئله در مورد کلیه سینک‌های داخلی و خارجی صدق می‌کند؛ اما به نظر می‌رسد که داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب، مهم‌ترین مزیت ظرفشویی ایرانی در مقایسه با محصول مشابه خارجی باشد.

نتیجه گیری

با توجه به تنوع روزافزون سینک‌های ایرانی و خارجی از نظر مارک و مدل، جواب به سوال سینک ایرانی بخریم یا خارجی، بسیار مشکل است. در یک بیان بسیار کلی می‌توان گفت که اگر لوکس بودن ظاهر آشپزخانه، همچنین کیفیت و طول عمر سینک برای شما بسیار مهم است و بودجه کافی در اختیار دارید، می‌توانید، به سراغ محصولات خارجی بروید.

ذکر این نکته نیز لازم است که در میان محصولات ایرانی نیز شما می‌توانید، سینک موردنظر خود را بیابید و با هزینه کمتر به آن دسترسی داشته باشید. برخی از سینک‌های ایرانی حتی با بهترین نمونه‌های خارجی برابری می‌کنند. اگر خارجی بودن برای شما یک ملاک مهم محسوب نمی‌شود، بهتر است به سراغ تولیدات ایرانی بروید و محصول مورد نیاز خود را از میان آن‌ها انتخاب نمایید.

کدخبر: 877948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟