هر انچه که باید در مورد رنگ جوتن بدانید

در مورد رنگ جوتن

برند رنگ جوتن

رنگ جوتن به علت مقاومت بالایی که دارد برای مکان های پر رفت و آمد مانند مدارس، برج ها و بیمارستان ها و مکان های اداری انتخاب بسیار مناسبی است. رنگ جوتن رنگ پوشش دهی بالایی دارد و حتی می تواند روی ترک ها را بپوشاند. همچنین رنگ جوتن از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری می کند و به دیوارها استحکام می بخشد. این رنگ در برابر ضربه و اشعه و همچنین سایش مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد.

انواع رنگ جوتن

اکنون وقت آن رسیده که در مورد رنگ جوتن و انواع آنها به شما توضیح دهیم.

  • رنگ ضد حریق جوتن
  • رنگ اپوکسی
  • رنگ اتیل سیلیکات
  • رنگ کنیتکس نما
  • رنگ سیلیکونی
  • رنگ پلی ارتان
  • رنگ الاستیک
  • رنگ بدون بافت
  • رنگ بافت دار
  • رنگ ضد خزه

هر کدام از انواع این رنگ دارای ویژگی های خاصی است که با توجه به محیط مورد نظر می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.رنگ جوتاشیلد جوتن که برای رنگ نمای ساختمان استفاده می شود مدل های مختلفی از رنگ های بالا را دارا می باشد.

مزایای رنگ جوتن

مزایای رنگ جوتن به قدری زیاد است که نمی توانیم هیچ عیبی را برای آن پیدا کنیم.

  • تنوع رنگی، رنگ جوتن بسیار زیاد است.
  • این رنگ در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.
  • انواع مواد مضر مانند دی اکسید کربن و کلراید را جذب نمی کند.
  • رنگ جوتن با انواع آب و هوا و تغییرات آن سازگار است و می توانید در هر شرایطی از آن استفاده کنید.
  • به راحتی قابل شست و شو است.
  • این رنگ ماندگاری بالایی دارد زیرا آنتی استاتیک است و گرد و غبار را جذب نمی کند.
  • اجرای این رنگ ساده است و می توانید با ابزارهایی مانند قلمو، اسپری و غلتک دیوار را با آن رنگ کنید.
  • در برابر نور خورشید نیز مقاومت بسیار از خود نشان می دهد.
  • رنگ جوتن می تواند عایق خوبی برای صدا و حرارت باشد.
  • داخل آن سرب وجود ندارد و دوستدار طبیعت است.
  • این رنگ به خوبی روی ترک ها را می پوشاند و جلوی افزایش شکاف ها را می گیرد.

کاربرد رنگ جوتن

یکی از ویژگی های مثبت  رنگ جوتن این است که از آن می توانید برای هر سطحی استفاده کنید. همانطور که گفتیم این رنگ مانند عایق عمل می کند و در تمامی شرایط های جوی سازگار است. رنگ جوتن را می توانید برای سطوحی مانند آجری، سنگی، گچی، سیمانی، بتنی و سیمان شسته به کار برد.

نحوه کار با رنگ جوتن

اگر می خواهید در مورد رنگ جوتن و نحوه کار با آن اطلاعاتی به دست بیاورید به این بخش توجه کنید. قبل از شروع کار باید سطح را به خوبی تمیز کرده باشید تا هیچ چربی و کثیفی روی آن نباشد. برای زیرسازی دیوار نیز بهتر است از پرایمر استفاده کنید تا کیفیت نهایی مطلوب باشد. برای رنگ آمیزی باید چند لایه دیوار را نقاشی کنید و تا خشک شدن کامل صبر داشته باشید.

کاربرد رنگ جوتن

شرکت جوتن به عنوان یکی از معتبرترین کارخانه های تولید رنگ در دنیا به شمار می آید. یکی از نقاط قوت این برند، تنوع بالای آن است و همه سلیقه ها را به خود جلب می کند. جوتن 1600 طیف رنگی دارد و می توانید آن را روی سطوح مختلفی اجرا کنید. سازه های بتنی، سقف و دیوارها، نما، کف، ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، هتل و بیمارستان از جمله کاربرد های این رنگ هستند.

کاتالوگ رنگ جوتن

رنگ جوتن از کشور امارات وارد ایران می شود و به همین دلیل از رنگ های داخلی گران تر است. البته کیفیت این رنگ با رنگ های دیگر به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و تا چندین سال سالم می ماند. چسبندگی زیاد، مقاومت بالا در برابر رطوبت، ضد قارچ و ضد جلبک، پوشش مناسب و خاصیت کشسانی از ویژگی های این رنگ هستند. نمی توانید همه این ویژگی ها را در رنگ های دیگر پیدا کنید و فقط رنگ جوتن از چنین کیفیتی برخوردار است.همیشه قبل از انتخاب یک رنگ به کاتالوگ رنگ دیوار دقت کنید و طبق کد رنگ سفارش ثبت کنید.

تاریخچه رنگ جوتن

اود گلیدیش در سال 1920 فروشگاه ای برای فروش رنگ تاسیس کرد. اما آن سالها صنعت صد نهنگ رونق زیادی داشت و مدتی بعد گلیدیش فروشگاه را تغییر داد. او به فروش کالاهای صید نهنگ مشغول شد و سود خوبی به دست آورد. مدتی بعد گلیدیش تصمیم گرفت ساخت رنگ را شروع کند و با سهامداران وارد مذاکره شد. او توانست نظر افرادی را جلب کند و در نهایت با سرمایه ای قابل توجه رنگ جوتن را با مدیریت خودش تاسیس کرد. در سال 1931 این شرکت به اولین موفقیت خود دست یافت و توانست رنگ ضد زنگ را تولید کند.

این شرکت در کشورهای نروژ، لیبی و تایلند شعبات مختلفی داشت و در سال 1970 به یکی از بزرگترین کمپانی های ساخت پوشش دریایی تبدیل شد. در سال 1976 شرکت جوتن توانست رنگ مولتی کالر را تولید کرد و به کمک یک ماشین اتوماتیک رنگ ها را مخلوط کرد. تولید رنگ مایع و پودری برای جوتن میسر شد و چند سال بعد در هند کارخانه ای تاسیس کرد. این شرکت به موفقیت هایی مانند تولید رنگ پودری برای MDF، پوشش های اپوکسی و تنها رنگ بهداشت پسند جهان دست یافت. در حال حاضر جوتن در بیش از 90 کشور دنیا فعالیت می کند و نزدیک به 9000 کارمند دارد.

نمایندگی رنگ جوتن در تهران

برای خرید هر رنگ از جمله رنگ هایی که در بازار جنس تقلبی ان زیاد است بهتر است که سراغ نمایندگی آن رنگ بروید.رنگ جوتن در ایران دارای نمایندگی مختلفی است یکتا پوشش آریانا  دفتر مرکزی رنگ جوتن در تهران است.

یکتا پوشش آریانا با هدف طراحی، فروش، اجرا و مشاوره و اخذ نمایندگی از شرکت های معتبر خارجی و داخلی جهت انواع پوشش های ساختمانی (رنگ و کاغذ دیواری ولمینت و …) و صنعتی و دریایی در سال ۱۳۸۸ به تاسیس رسید. با عنایت الهی و با دانش فنی و بهره گیری از نیروهای متخصص و مجرب و جدیدترین سیستم های رنگ آمیزی روز دنیا ده ها پروژه ملی و خصوصی در کشور را مطابق با استانداردهای جهانی با موفقیت به انجام رسانیده است.

این مرکز از سال ۱۳۸۹ به عنوان نمایندگی مولتی کالر رنگ جوتن شروع به کار نمود. فعالیت این مرکز در زمینه فروش انواع رنگ جوتن بهمراه مشاوره تخصصی بنا به نیاز مشتریان گرامی می باشد.

جمع بندی

در این متن در مورد رنگ جوتن به شما توضیخ دادیم و انواع آن را به شما معرفی کردیم. همچنین تاریخچه این برند را شرح دادیم و شما را با مزایای آن آشنا کردیم.

کدخبر: 1034336 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟