انواع بلوک هبلکس که با عنوان بلوک هوادار اتوکلاو شده (AAC) نیز شناخته می شوند از مصالح نوینی هستند که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. در ساخت و تولید هبلکس از ترکیب سیمان، آهک، سیلیس، پودر آلومینیوم و آب استفاده می شود. به دلیل ویژگی ها و مشخصاتی همچون سبک بودن وزن هبلکس ، تنوع ابعاد، عایق بودن از نظر صوتی و حرارتی و همین طور مقاومت بالا در برابر آتش، امروزه استفاده از انواع هبلکس گسترش یافته است.

به منظور استعلام قیمت و خرید بلوک هبلکس میتوانید به سایت عمران مدرن مراجعه کنید یا با شماره های ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ تماس بگیرید.

انواع بلوک هبلکس

قیمت بلوک هبلکس

قیمت انواع بلوک هبلکس بر اساس مترمکعب ارائه می گردد و در نیمه اول سال ۱۴۰۳، از ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱,۷۵۰,۰۰۰ تومان متفاوت است. این تفاوت قیمت مربوط به تفاوت در برند و کیفیت، نوع بسته بندی و گاهی ابعاد بلوک ها می باشد. به طور کلی تفاوت در ابعاد دلیل اصلی تفاوت در قیمت نیست، به طور مثال ممکن است قیمت هر مترمکعب هبلکس ۱۵ سانتی با قیمت هبلکس ۱۰ سانتی یکسان باشد. بلوک هبلکس اردکان از شناخته شده ترین برندهای موجود در بازار است که از قیمت مقرون بصرفه ای برخوردار می باشد. در جدول زیر بازه قیمتی برندهای مختلف ارائه شده است. قیمت روز هبلکس در سایت عمران مدرن قابل مشاهده است.

قیمت انواع بلوک هبلکس (مترمکعب)

برند

بازه قیمت به ازای هر مترمکعب (تومان)

شیشه اردکان

۱,۲۰۰,۰۰۰ تا ۱,۲۶۰,۰۰۰

سازه سبک آراد اردکان

۱,۲۱۰,۰۰۰ تا ۱,۲۸۰,۰۰۰

ژیوار غرب

۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۱,۷۵۰,۰۰۰

بنای سبک قدس رضوی

۱,۴۸۵,۰۰۰ تا ۱,۵۵۰,۰۰۰

سیپورکس

۱,۳۷۰,۰۰۰ تا ۱,۴۷۵,۰۰۰

پرین بتن

۱,۴۱۰,۰۰۰ تا ۱,۴۶۵,۰۰۰

کیبکس قم

۱,۳۷۲,۰۰۰

نوبهار مرند

۱,۱۴۲,۰۰۰ تا ۱,۲۰۰,۰۰۰

خاک چینی مرند

۱,۲۶۰,۰۰۰ تا ۱,۶۶۰,۰۰۰

باروش اندیمشک

۱,۲۵۰,۰۰۰ تا ۱,۳۵۰,۰۰۰

انواع بلوک هبلکس

از نظر محل کاربرد انواع بلوک هبلکس را می توان به دو دسته دیواری و سقفی تقسیم بندی نمود. استفاده از بلوک هبلکس در دیوارچینی و اجرای سقف، به دلیل سبک بودن آن، کاهش وزن سازه و در نتیجه عملکرد بهتر ساختمان به هنگام وقوع زلزله را در پی دارد. از نظر شکل ظاهری نیز انواع بلوک هبلکس را می توان به دو نوع ساده و با کام و زبانه دسته بندی کرد.

ابعاد هبلکس

انواع بلوک دیواری هبلکس

بلوک های دیواری هبلکس به منظور اجرای دیوارهای داخلی و خارجی قابل استفاده می باشند. البته باید توجه داشت که نمی توان از آن در ساخت دیوارهای حمال و باربر استفاده نمود. این بلوک ها عایق مناسب صوتی و حرارتی می باشند و از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند. ضمن اینکه از انتقال سر و صدا به داخل ساختمان جلوگیری نموده و آسایش بیشتری را برای ساکنان ساختمان فراهم می نمایند.

انواع بلوک سقفی هبلکس

همان طور که از نام این بلوک ها مشخص است، از آن در اجرای سقف استفاده می گردد. این بلوک ها جایگزین بسیار مناسبی برای یونولیت می باشند. مهم ترین دلیل استفاده از انواع بلوک هبلکس سقفی، سبک سازی سازه است.

انواع هبلکس از نظر شکل ظاهری

همان طور که پیشتر نیز بیان شد، از نظر شکل ظاهری انواع بلوک هبلکس شامل دو نوع ساده و با کام و زبانه می باشد. بلوک های با کام و زبانه معمولا برای ضخامت های بیشتر از ۱۰ سانتی متر می باشد و بلوک های با ضخامت کمتر به صورت ساده تولید می شوند. از جمله مزیت های انواع با کام و زبانه می توان به چینش راحت تر دیوار و همین طور هم راستایی دقیق تر دیوار اشاره نمود. ضمن اینکه مقاومت و یکپارچگی بیشتر دیوار در برابر زلزله را در پی دارد.

انواع هبلکس

ابعاد بلوک هبلکس

ابعاد بلوک هبلکس با توجه به نوع آن و برند محصول متفاوت است. انواع بلوک هبلکس غالبا به طول ۶۰ سانتی متر و در ارتفاع و ضخامت های مختلف تولید می شوند. از متداول ترین ضخامت های بلوک هبلکس، ۵، ۷/۵، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵، ۱۷، ۱۷/۵، ۲۰، ۲۵ و ۳۰ سانتی متر می باشد. ارتفاع بلوک هبلکس نیز معمولا ۲۵ یا ۳۰ سانتی متر است، اما برخی از برندها محصولات خود را در ارتفاع ۲۴ سانتی متر ارائه می دهند. با استعلام ابعاد هبلکس می توان تعداد بلوک های مورد نیاز برای اجرای پروژه را محاسبه نمود. ابعاد بلوک هبلکس تعیین کننده تعداد بلوک هایی است که در یک پالت جای می گیرند. با کمک ابعاد هبلکس می توان تعداد پالت ها و نوع ماشین مورد نیاز برای جابجایی و حمل و نقل آن را تعیین نمود.

تنوع در ابعاد بلوک هبلکس امکان استفاده از آن در پروژه های مختلف و با نیازهای متفاوت را فراهم می نماید.

وزن بلوک هبلکس

از مهم ترین مشخصات هبلکس، وزن آن است. به طور کلی وزن هبلکس کم بوده و در دسته بلوک های سبک قرار می گیرد. به عبارتی سبک بودن وزن هبلکس از اصلی ترین دلایل گسترش استفاده از این محصول می باشد. وزن بلوک هبلکس رابطه مستقیمی با ابعاد و برند محصول دارد و بر این اساس وزن هر عدد از آن از ۴ کیلوگرم تا ۲۳ کیلوگرم متفاوت است. وزن مخصوص آن نیز به طور میانگین در محدوده ۴۵۰ تا ۵۵۰ کیلوگرم بر مترمکعب می باشد. طبیعتا هر چه ابعاد هبلکس بزرگتر باشد، وزن آن نیز بیشتر است. اما به طور کلی باید گفت که وزن بلوک هبلکس با توجه به ابعاد آن، در مقایسه با سایر بلوک ها سبک تر است.

وزن سبک این بلوک ها، موجب حمل و نصب آسان تر آن شده و مدت زمان ساخت و ساز را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. ضمن اینکه سبک بودن وزن بلوک هبلکس کاهش هزینه های ساخت و ساز را نیز به دنبال دارد.

قیمت انواع بلوک هبلکس

مزایای انواع هبلکس

مهم ترین مزیت انواع بلوک هبلکس ، وزن کم آن است که موجب سبک سازی ساختمان می شود. امروزه کاهش بار مرده سازه و مقاوم سازی آن بسیار حائز اهمیت است. با استفاده از انواع هبلکس می توان بار مرده ساختمان را کاهش داد و عملکرد آن را در برابر نیروهای جانبی وارده همچون بار زلزله بهبود بخشید. این بلوک ها عایق صوتی و حرارتی بوده و از این نظر ساختمان را عایق بندی می کنند. همچنین این خواص از انواع بلوک هبلکس ، موجب کاهش هزینه های مربوط به عایق بندی ساختمان می گردد. علاوه بر این، موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه های مربوط به تامین انرژی نیز می شود.

ابعاد بلوک هبلکس نسبت به سایر متریال و مصالح سنتی مورد استفاده در دیوارچینی بزرگتر بوده و موجب افزایش سرعت ساخت و ساز می گردد. هزینه های مربوط به نیروی انسانی هم کاهش می یابد. انواع بلوک هبلکس با استفاده از چسبی به نام چسب هبلکس قابل اجرا می باشند که وزن کمی داشته و کار کردن با آن آسان تر است. انواع هبلکس به راحتی قابل برش بوده و می توان آن را در ابعاد دلخواه و یا به منظور تعبیه جای کلید و پریز، عبور لوله های برق و … برش داد. جلوگیری از انتقال آتش و مقاومت در برابر آن از دیگر مزایای انواع بلوک هبلکس است.

فروش انواع بلوک هبلکس از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و مشاهده آنلاین قیمت در سایت https://omranmodern.com در ارتباط باشید.

کدخبر: 1030497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟