آینده قیمتی فانتوم

معرفی فانتوم

فانتوم یک پلتفرم قرارداد هوشمند متن باز و غیر متمرکز برای dApp و انواع دارایی دیجیتال است که درست مثل ده‌ها شبکه بلاک‌چین دیگر برای رقابت با اتریوم و به‌عنوان جایگزینی برای آن، به دنیا معرفی شد. تاریخ شروع فعالیت این شبکه به دسامبر 2018 باز می‌گردد و فانتوم از همان ابتدای کار، توازنی بی‌نظیر بین مشخصه‌های مهم انواع شبکه بلاک‌چین یعنی مقیاس‌پذیری فوق‌العاده، امنیت عالی و فضای غیر متمرکز، ایجاد کرد.

درست مثل دیگر رقبای اتریوم، فانتوم دارای مقیاس‌پذیری بسیار بالا و البته کارمزد بسیار کم است. دیگر نکته جذابی که باعث تمایز این شبکه بلاک‌چین می‌شود این است که کاربران می‌توانند شبکه‌های مستقل خود را در این پلتفرم راه‌اندازی کرده و به شبکه اختصاصی فانتوم وابسته نباشند. همه این شبکه‌های مستقل، دارای تمام مشخصه‌های بی‌نظیر فانتوم مثل سرعت بسیار خوب و امنیت بی‌نظیر هستند و علاوه بر آن می‌توانند مشخصه‌های اختصاصی خود را هم داشته باشند. بدین شکل، هر کاربر می‌تواند بهترین شبکه‌ اختصاصی متناسب با نیازهای خود را ساخته و برای پروژه‌های گوناگون از آن‌ها استفاده کند.

در این شبکه بلاک‌چین، ارز اختصاصی شبکه یعنی فانتوم نیز وجود دارد که با حروف FTM نمایش داده می‌شود. این ارز دیجیتال برای انجام تراکنش‌های مالی، پرداخت کارمزد و البته حاکمیت در شبکه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر حضور در بلاک‌چین فانتوم، این رمزارز در اکوسیستم اتریوم و بایننس نیز وجود دارد و به‌راحتی می‌توان برای انجام انواع معامله‌ها از آن استفاده کرد.

این رمزارز، مزایای بی‌نظیر و کاربردهای متنوعی دارد که باعث محبوبیت و البته ارزشمندی آن شده است. در بخش بعد، مهم‌ترین مزایای فانتوم را بررسی خواهیم کرد.

مزایای فانتوم چیست؟

مزایای فانتوم

برخی از مهم‌ترین مزایای خرید فانتوم شامل موارد زیر هستند:

سرعت خارق‌العاده

سرعت بسیار بالا برای انجام انواع تراکنش‌ها، بدون شک یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این شبکه بلاک‌چین است. فانتوم با استفاده از مکانیزم aBFT، مدت زمان اعطای مجوز برای هر تراکنش را به شکل قابل توجهی کاهش داده و همه می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تراکنش خود را در این شبکه انجام دهند. در بلاک‌چین فانتوم، هزاران تراکنش در کمتر از یک ثانیه انجام می‌شوند و بر طبق تحلیل فانتوم توسط معتبرترین موسسه‌های حوزه کریپتوکارنسی، این شبکه یکی از سریع‌ترین بلاک‌چین‌های دنیا است.

حجم بالای تراکنش‌ها

دیگر مزیت عالی فانتوم نسبت به رقبا، امکان انجام حجم بسیار بالایی از تراکنش‌ها است که انجام معامله‌های بزرگ و متعدد را به یک فرآیند بسیار راحت تبدیل کرده است. این مزیت عالی توسط فانتوم اپرا فراهم شده و یکی از مشخصه‌های اصلی این بلاک‌چین به شمار می‌آید.

کارمزد بسیار کم

مکانیزم aBFT باعث شده که فانتوم با وجود امنیت بسیار خوب و مقیاس‌پذیری عالی، کارمزد بسیار کمی از کاربران کسر کند. به همین خاطر برای انجام معامله‌های بزرگ و متعدد، بهترین گزینه ممکن خواهد بود که کمترین هزینه را برای کاربران ایجاد می‌کند.

دسترسی‌پذیری

برخلاف اغلب رمزارزهای کمتر شناخته شده، فانتوم در تمام صرافی‌های ارز دیجیتال مشهور و معتبر، عرضه شده است. به همین خاطر امکان خرید یا فروش فانتوم و انجام انواع معامله‌ها با آن، بسیار راحت خواهد بود.

تاریخچه تغییر قیمت فانتوم

تاریخچه تغییر قیمت فانتوم

با وجود این مشخصه‌ها، عجیب نیست که تریدرها و سرمایه‌گذاران متعددی به خرید فانتوم تمایل داشته باشند. این ارز دیجیتال در زمان عرضه اولیه خود در سال 2018، با قیمت 0.024، کار خود را شروع کرد. در حدود سه سال و تا ابتدای سال 2021، قیمت این ارز دیجیتال تغییر زیادی نداشت، اما با افزایش قیمت بیت‌کوین و اتریوم، فانتوم نیز شرایط بسیار خوبی پیدا کرد. افزایش قیمت فانتوم تا نیم دلار و پس از آن لیست شدن در صرافی‌های مشهور، به افزایش قیمت این ارز کمک کرد و در اواخر سال 2021، خرید و فروش فانتوم با قیمت فوق‌العاده 1.21 دلار انجام می‌شد.

سال 2021، اوج رکوردشکنی‌های فانتوم بود و در ماه نوامبر، فانتوم به بیشترین قیمت جهانی خود یعنی 3.39 دلار نیز رسید. هر چند این قیمت تا امروز و در میانه سال 2024 تکرار نشده و در حال حاضر، فانتوم 0.521 دلار ارزش دارد. با وجود این، اغلب کارشناسان حوزه کریپتو، انتظار افزایش قیمت فانتوم را دارند و در تحلیل این رمزارز، ارقام قابل توجهی را بیان می‌کنند.

تحلیل فانتوم و تغییرات قیمتی آن در آینده

قابلیت‌های گسترده و فراهم‌کردن محیطی امن برای انجام انواع تراکنش‌های سریع، باعث شده که ارز دیجیتال فانتوم یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذاری باشد. بر طبق تحلیل فانتوم توسط سایت Coincodex، کارشناسان این مجموعه متعقدند که قیمت فانتوم تا آگوست 2024، حداکثر به میزان 2.29 درصد افزایش خواهد یافت. این مجموعه در پیش‌بینی خود برای این رمزارز، رقم 1.76 دلار در سال 2025 و رقم خوب 4.58 دلار در سال 2030 را برای فانتوم ثبت کرده است.

سایت Changelly در پیش‌بینی قیمت فانتوم برای سال 2025، عدد 0.950 دلار را برای اواخر سال پیش‌بینی کرده و در شرایطی مشابه با مجموعه پیشین، رقم 4.51 دلار را در اولین ماه‌های سال 2030 و رقم عالی 6.44 دلار را برای اواخر سال 2030 احتمال می‌دهد.

سایت کوین‌پدیا نیز عدد 2.75 دلار را برای سال 2025 و رقم 6.25 دلار را برای سال 2030 پیش‌بینی کرده است. با وجود این ارقام، عجیب نیست که اغلب تریدرها به خرید فانتوم و سرمایه‌گذاری در آن، علاقه نشان می‌دهند. ناگفته نماند که تمام این ارقام، حداکثر قیمت احتمالی این ارز دیجیتال را نشان می‌دهند و از آن مهم‌تر این‌که این مطلب تنها برای افزایش اطلاعات عمومی شما است. در صورتی که قصد خرید یا فروش فانتوم را دارید، حتما پیش از هر اقدام با متخصصان این حوزه مشورت کنید. سپس با در نظر گرفتن تمام جوانب، خرید یا فروش خود را نهایی کنید.

فانتوم، بلاک‌چین سریع و منعطف

رمزارز فانتوم با داشتن مشخصه‌های بی‌نظیری هم‌چون سرعت بالا، مقیاس‌پذیری عالی و امنیت بسیار خوب همراه با دسترسی‌پذیری راحت و البته کارمزد بسیار کم، به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی دنیا تبدیل شده است. تاریخچه تغییر قیمت فانتوم، درست مثل دیگر رمزارزها، فراز و فرود زیادی داشت و در حال حاضر، قیمت این کریپتوکارنسی تقریبا نیم دلار است. اغلب کارشناسان در تحلیل فانتوم، خوش‌بین هستند و انتظار افزایش قیمت را دارند. به همین خاطر، سرمایه‌گذاران زیادی به خرید فانتوم و نگهداری آن، علاقه نشان می‌دهند.

 

کدخبر: 1026553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟