رمز ارز فلوکی اینو چیست؟

فلوکی یک ارز دیجیتال است که در ابتدا به عنوان یک میم کوین بر اساس سگ ایلان ماسک شروع به کار کرد، اما به زودی تبدیل به یک پروژه وب 3 کاملاً پیشرفته شد که شامل امور مالی غیرمتمرکز، NFT و متاورس می‌شود. تیمی که اکنون به عنوان «The People's Crypto» شناخته می‌شود، این میم کوین بی‌فایده را به چیزی فراتر از یک میم تبدیل کرد.

توکن مرتبط با پروژه فلوکی اینو، FLOKI نام دارد و یک توکن چند زنجیره‌ای است که روی هر دو زنجیره هوشمند اتریوم و بایننس کارایی دارد. توکن‌های FLOKI را می‌توان به راحتی بین دو زنجیره متصل کرد و به دارندگان FLOKI این امکان را داد تا از هر یک از زنجیره‌های بلاک برای ذخیره و تراکنش توکن‌های خود استفاده کنند.

باید اشاره کرد که FLOKI دارای یک مالیات کدگذاری شده 3 درصدی است که بر خرید و فروش توکن اعمال می‌شود؛ اما برای انتقال بین دو زنجیره اعمال نمی‌شود. این مالیات به پروژه Floki Inu تعلق می‌گیرد که ادعا می‌کند برای توسعه بیشتر اکوسیستم و افزایش پذیرش فلوکی استفاده خواهد شد. طبق وایت پیپر فلوکی اینو، تیم توسعه دهنده پس از جمع آوری وجوه کافی مالیات را کاهش خواهد داد. با این حال، هیچ هدف یا نشانه خاصی از زمان وقوع این اتفاق یا میزان کاهش آن وجود ندارد. برای خرید فلوکی با بهترین قیمت می‌توانید به صرافی ایرانی و معتبر او ام پی فینکس مراجعه کنید.

تاریخچه رمز ارز فلوکی اینو

تاریخ پیدایش ارز فلوکی اینو به ژوئن 2021 برمی‌گردد، زمانی که ایلان ماسک توییت کرد که نام حیوان خانگی خود را "فلوکی" خواهد گذاشت. در ابتدا، این پروژه به عنوان یک میم کوین با تم سگی بسیار شبیه به Dogecoin کار خود را شروع کرد و به نام فلوکی اینو شناخته شد. با این حال، همانطور که پروژه از یک میم کوین به چیزی اساسی‌تر انتقال یافت، تیم توسعه دهنده نام آن را به "Floki" تغییر داد.

آخرین نسخه این پروژه با ایجاد اکوسیستم بلاک چین خود و بازپرداخت از طریق خیریه، به سود رسید. فلوکی همچنین با Million Gardens، یک کمپانی باغبانی که توسط برادر ایلان ماسک، کیمبال ماسک تأسیس شده است، همکاری می‌کند. سازندگان ادعا می‌کنند که فلوکی اینو یک جنبش است، نه فقط یک میم کوین و چشم اندازی از ساخت مدارس در کشورهای توسعه نیافته دارد.

سه رکن اساسی پروژه فلوکی اینو

فلسفه گسترده‌تر این میم کوین در سه رکن آن منعکس شده است: ریشه میم، سودمندی و خیریه. فلوکی خود را به عنوان جنبشی تعریف می‌کند که افراد را بدون توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی یا سنشان توانمند می‌کند. این تیم ادعا کرد که هدف این پروژه این است که خود را به عنوان شناخته شده‌ترین و پرکاربردترین ارز دیجیتال در سطح جهان معرفی کند.

هدف اصلی فلوکی توسعه پروژه‌های مختلفی مانند Valhalla و Floki Places است که در آن کاربران می‌توانند از FLOKI به عنوان راه پرداخت برای معامله NFT و خرید کالاهای فیزیکی استفاده کنند. برای کسانی که می‌خواهند بازار ارزهای دیجیتال را عمیق‌تر کاوش کنند، فلوکی اینو دانشگاه فلوکی را ارائه می‌دهد، جایی که کاربران می‌توانند درباره بلاک چین و رمزنگاری اطلاعات بیشتری کسب کنند.

هدف خیرانه فلوکی به تأثیر مثبت بر جهان از طریق بهبود زندگی مردم اختصاص دارد. فلوکی ادعا می‌کند که هدف آن‌ها ایجاد یک مدرسه در هر قاره و کشورهای توسعه نیافته است.

رمز ارز فلوکی اینو چه کاربردهایی دارد؟

تیم پشت فلوکی اینو در حال ساخت ابزاری برای توکن FLOKI در اکوسیستم منحصر به فرد خودش است. اکوسیستم فلوکی متشکل از چندین پروژه مختلف خواهد بود که هنوز در دست توسعه هستند و شامل DeFi، NFT و Metaverse می‌شوند. در حالی که Floki در تلاش است تا مقداری از توکن‌ها را در اکوسیستم خود ایجاد کند، پذیرش بسیار کمی از ارز دیجیتال در سایر پلتفرم‌های DeFi یا بازارهای NFT وجود دارد.

والهالا

فلوکی اینو با بازی NFT خودش به نام Valhalla وارد متاورس شده است. بازیکنان می‌توانند بر اساس مشارکت جوایزی کسب کنند و مالکیت کامل توکن‌های FLOKI به دست آمده در بازی را داشته باشند. توکن‌های FLOKI به عنوان ارز درون بازی عمل می‌کنند و می‌توانند برای خرید دارایی‌های داخل بازی استفاده شوند.

فلوکی فای

FlokiFi نام اکوسیستم مجموعه آتی محصولات DeFi است که توسط FLOKI ارائه می‌شود. اولین محصول "FlokiFi Locker" است که ادعا می‌شود نوآورانه‌ترین پروتکل صنعت برای ایمن سازی دارایی‌های دیجیتال خواهد بود. همچنین به یک محصول جدید مربوط به سهامداری نیز اشاره شده است. با این حال، جزئیات نهایی آن هنوز اعلام نشده.

ان اف تی FlokiPlaces

با تکیه بر روند ان اف تی، فلوکی اینو قصد دارد با بازاری برای NFT و کالاها گسترش یابد. هدف بازار FlokiPlaces تسهیل خرید و فروش NFT و سایر محصولات دیجیتال و موقعیت Floki Inu به عنوان جایگزین پرداخت برای بیت کوین، Dogecoin و حتی دلار آمریکا است.

دانشگاه فلوکی

هدف Floki Inu آموزش دادن به مخاطبان رو به رشد در مورد رمزنگاری از طریق دانشگاه متاورس خود و در عین حال افزایش آگاهی از اکوسیستم Floki Inu است. بیشتر برنامه‌های درسی رایگان خواهد بود، در حالی که برخی از دوره‌های تخصصی ممکن است به توکن FLOKI نیاز داشته باشند.

فلوکی در مقابل شیبا اینو

هر دو توکن Floki و Shiba Inu ریشه در Dogecoin دارند. در حالی که بسیاری از توکن‌های مبتنی بر شیبا اینو برای پیشی گرفتن از موفقیت Dogecoin ساخته شده‌اند، دو توکن برجسته در این گروه فلوکی و شیبا هستند. بیایید هرکدام از این توکن‌ها را بررسی کنیم.

شباهت‌های فلوکی و شیبا

محبوبیت هر دو توکن حول محور تحسین ایلان ماسک از Dogecoin است. هر دو توکن در نتیجه توییت‌های او افزایش قیمت را تجربه کردند. توییت‌های ماسک همچنین در ابتدای تأسیس، بر فلوکی اینو تأثیر گذاشت.

طرفداران هر دو توکن در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مربوطه خود بسیار پرشور و فعال هستند.

هر دو توکن میزان عرضه بالایی دارند، به این معنی که ارزش توکن‌ها کسری از سنت است و می‌تواند سرمایه گذاران جدیدتری را به دنبال توکن‌های ارزان‌تر جذب کند.

تفاوت‌های شیبا اینو با فلوکی

Shiba Inu از نظر ارزش بازار بین 15 توکن برتر قرار دارد و ارزش بازار آن بیش از 7 میلیارد دلار است. در مقایسه، فلوکی در رتبه 140 قرار دارد و ارزش بازار آن حدود 240 میلیون دلار است.

از سوی دیگر، شیبا اینو در حال ایجاد بلاک چین لایه 2 خود به نام Shibarium است.

توکنومیک این دو ارز دیجیتال نیز متفاوت است. فلوکی اینو مجموعاً 10 تریلیون توکن دارد که در مقایسه با عرضه ثابت 21 میلیونی بیت کوین قابل توجه است، اما در مقایسه با عرضه انبوه توکن 1 کوادریلیونی شیبا اینو ناچیز به نظر می‌رسد.

Shiba Inu دارای صرافی غیرمتمرکز خود به نام "Shibaswap" است.

Floki Inu دارای مالیات خودکار 3٪ برای هر معامله خرید یا فروش است.

همچنین، شیبا را می‌توان برای کسب پاداش استیک کرد.

کدخبر: 1025763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟