دریچه زیر فن کویل و دریچه داکت اسپلیت

دریچه زیر فن کویل

دریچه ‌زیر فن‌ کویل و داکت اسپلیت از جمله اجزای مهم در سیستم‌ های تهویه مطبوع هستند که برای دسترسی آسان به تجهیزات مکانیکی و داکت‌ های مرتبط با سیستم‌ های گرمایشی، سرمایشی و تهویه ‌ای در ساختمان ‌ها و کنترل جریان هوا طراحی شده ‌اند.

انواع دریچه زیر فن کویل

به طور کلی این دریچه ها را می توان به انواع قفلی، لولایی و وزنه ای ( تک شیار، دو شیار) دسته بندی کرد که هر یک در طرح های متنوع در بازار موجود هستند:

    • دریچه فن کویل گل سقفی
    • دریچه فن کویل گریل دار
    • دریچه زیر فن کویل ساده
    • دریچه فن کویل مشبک
    • دریچه فن کویل خطی

جنس دریچه زیر فن کویل

در اینجا توضیح مختصری در مورد هر یک از انواع جنس‌ های مورد استفاده برای ساخت دریچه فن کویل می پردازیم:

    • دریچه فن کویل آلومینیومی: سبک و مقاوم در برابر زنگ ‌زدگی و رطوبت
    • دریچه فن کویل گالوانیزه یا آهنی: برای استفاده در محیط‌ های گرم و خشک مناسب هستند.
    • دریچه فن کویل پلاستیکی: دریچه ‌های پلاستیکی ABS از جمله ارزان ‌ترین گزینه‌ ها هستند.
    • دریچه فن کویل چوبی: شیک و زیبا هستند.
    • دریچه فن کویل PVC: مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، زنگ ‌زدگی و رطوبت دارند.
    • دریچه فن کویل استیل: دوام بالا در برابر خوردگی دارند و برای محیط‌ های خاص مانند آزمایشگاه مناسب هستند.

دریچه داکت اسپلیت

از طرف دیگر، دریچه داکت اسپلیت نیز برای دسترسی به دستگاه‌ های اسپلیت استفاده می‌ شود که اغلب بر روی دیوار یا سقف کاذب نصب می ‌شوند. استفاده از این دریچه ‌ها به حفظ کارایی و طول عمر بیشتر دستگاه‌ های تهویه مطبوع کمک شایانی می ‌کند. ابعاد دریچه فن کویل و داکت اسپلیت به ابعاد دستگاه بستگی دارد.

انواع دریچه داکت اسپلیت

داکت اسپلیت نیز مانند فن کویل در مدل های مختلف تولید شده و در انواع زمینی، سقفی، دیواری و کانالی عرضه می شود. تمام این اسپلیت ها نیاز به دریچه بازدید ندارند و تنها در نوع سقفی و کانالی نیاز به استفاده از دریچه داکت اسپلیت می باشد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده لولایی

در این مدل، هم درب و هم فریم دریچه از جنس آلومینیوم ساخته شده‌ و درب در حالت باز، کاملاً از دریچه جدا نمی‌ شود و همواره توسط لولا به فریم متصل باقی می‌ماند.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده وزنه ای

این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز در دسته درب‌ های ساده و فلت قرار می‌گیرد و درب به طور کامل از دریچه جدا می شود.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیار دار لولایی

این نوع از دریچه بازدید داکت اسپلیت از فریم و درب شیاردار از جنس آلومینیوم ساخته شده است که به وسیله لولا به فریم متصل می گردد.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیار دار وزنه ای

این دریچه از جنس آلومینیوم و دارای فریم و درب شیاردار جداشونده است. این شیارها باید با محل برگشت هوای دستگاه داکت اسپلیت همخوانی داشته باشند.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب خطی لولایی

این دریچه نیز مانند سایر دریچه ها دارای فریم و درب الومینیومی بوده و شامل دو قسمت اصلی درب و دریچه خطی می باشد.

دریچه بازدید داکت اسپیلت آلومینیومی با درب مشبک لولایی

برای دستگاه هایی که نیاز به تردد هوای بیشتری داخل محفظه خود دارند از دریچه داکت اسپلیت مشبک استفاده می شود.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبک وزنه ای

در صورتی که دستگاه داکت اسپلیت به تامین هوای تازه برای محفظه خود نیاز داشته باشد دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه‌ای گزینه مناسبی محسوب می شود.

دریچه بازدید داکت اسپیلت آلومینیومی با شیار پره Z

این دریچه نیز به دو صورت لولایی و شیاردار با درب شیاردار گریلی موجود است که به شکل حرف Z طراحی شده است. ابعاد پره ها نیز به میزان هوای برگشتی که داکت اسپلیت نیاز دارد بستگی دارد.

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردار مختلط

برخی از دستگاه‌های فن کوئل یا داکت اسپلیت نیاز به حجم هوای بیشتری دارند و برای تامین آن می‌توان از دریچه بازدید مختلط (شیار پره‌ای Z و پانچ طولی درب) استفاده کرد.

خرید دریچه فن کویل و خرید دریچه داکت اسپلیت

قبل از خرید دریچه زیر فن کویل و داکت اسپلیت، علاوه بر اندازه و مدل دریچه به جنس ان نیز توجه کنید. همچنین هنگام خرید اطمینان حاصل کنید که از مراکز فروش معتبر و تأیید شده محصول مورد نیاز خود را تهیه می‌ کنید تا از کیفیت متریال و دوام محصول مطمئن باشید. نصب این دریچه ‌ها نیز باید توسط متخصصین و تکنسین‌ های حرفه‌ ای انجام شود تا از صحت عملکرد و ایمنی آن اطمینان حاصل شود. جهت مشاوره خرید و انتخاب محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت دریچه داکت اسپلیت و قیمت دریچه زیر فن کویل

قیمت دریچه ‌های زیر فن کویل و داکت اسپلیت بسته به عواملی چون جنس، اندازه، برند و مدل آن متفاوت است. در بازار ایران، قیمت‌ ها می ‌تواند از حدود چند هزار تومان برای مدل‌ های ساده و اقتصادی شروع شده و به چند میلیون تومان برای مدل‌ های پیشرفته‌تر نیز ختم شود. به طور مثال قیمت دریچه های چوبی گران تر از دریچه های آلومینیومی و پلاستیکی است. همچنین قیمت مدل دریچه فن کویل گل سقفی بالاتر از سایر مدل هاست. البته تعداد سفارش و نوع مواد اولیه به کار رفته در ساخت دریچه ها نیز روی قیمت آن ها تاثیرگذار است. جهت استعلام و اطلاع از قیمت دقیق محصولات با مشاورین ما در ارتباط باشید.

خلاصه مطلب

در پایان، استفاده از دریچه‌ های فن کویل و دریچه های داکت اسپلیت نه تنها به افزایش کارایی و عمر مفید سیستم‌ های تهویه مطبوع کمک می ‌کند، بلکه با تضمین دسترسی آسان و سریع، امنیت و آرامش خاطر را برای مدیران ساختمان و ساکنین آن به ارمغان می ‌آورد. این اجزاء کوچک اما حیاتی، پلی بین تکنولوژی پیشرفته و راحتی روزمره ما هستند. اطمینان از عملکرد صحیح آنها، به معنای حفظ بهترین شرایط ممکن برای همه است. جهت مشاوره و انتخاب محصول مورد نیاز خود با کارشناسان آرناونت تماس گرفته و خریدی مطمئن و با کیفیت را تجربه کنید.

کدخبر: 1023143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟