اسامی ۸ خودرو که پلیس شماره‌گذاری نمی‌کند

به گزارش گروه اقتصادی رکنا: در طی ماه‌های اخیر مشکلات شماره گذاری برخی از خودروها باعث نارضایتی مردم شده است. البته در این میان شرکت‌های خودروسازی که عامل اصلی به وجود آوردن این مشکل هستند سکوت کرده و اعلام نمی‌کنند براساس چه معیاری خودروی‌های فاقد استاندارد سوخت را پیش فروش کرده‌اند.
سرهنگ سعید روحی معاون فنی و مهندسی پلیس Police راهنمایی و رانندگی در همین ارتباط گفته است: برابر مصوبه ای که امسال در هیات محترم وزیران به تصویب رسیده و از تاریخ 20 شهریور96 اجرایی شد شماره گذاری کلیه خودروهای سواری داخلی که میزان مصرف سوخت آنها 8.5 لیتر و یا بالاتر از 8.5 در 100 کیلومتر است را موکول به اسقاط یک خودروی فرسوده کرده است که مطابق این مصوبه تعدادی خودروی داخلی شناسایی و شماره گذاری آنها نیز منوط به اسقاط خودروی فرسوده شد.
همچنین موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیز با بیان اینکه اخیراً شماره نکردن تعدادی از خودروها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مشکلات خریداران را افزایش داده است، به تسنیم گفته است: مردم این خودروها را پیش خریده کرده و باید در زمان مقرر تحویل می گرفتند اما ممانعت خودروسازان در اسقاط خودروهای فرسوده عاملی شده تا امکان شماره گذاری این خودروها فراهم نشود.
وی تصریح کرد: مردم وقتی به نمایندگی‌های خودروسازان مراجعه کرده و دلیل عدم تحویل خودروهای خود را پیگیری می ‌نند هم با پاسخ قانع کننده ای روبه رو نمی‌شوند.
به گزارش تسنیم، در حال حاضر بنا بر اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری خودروهای تیگو 5، آریزو 5، ام‌وی‌ام‌ X33، جک S5، لیفان 820، سوزوکی گراند ویتارا، هایما S7 و BYD S6 را به دلیل بالا بودن مصرف سوخت متوقف شده و خودروسازان هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 313638 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟