اصفهان آینده متکی بر تکنولوژی و فناوری خواهد بود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور در آیین افتتاحیه «دومین رویداد بزرگ ملی هوش مصنوعی» اظهار کرد: هوش مصنوعی علمی است که نمی‌توان برای آن انتهایی متصور بود زیرا برای آینده طراحی می‌شود.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی بعنوان یک تکنولوژی برافکن نامیده می‌شود زیرا نمی‌دانیم در آینده به چه سمتی پیش خواهد رفت از این رو نیازمند نقشه راه کارشناسی، تخصصی، دقیق و روشن هستیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور بیان کرد: حضور ما در این آیین برای افتتاح رویداد هوش مصنوعی نیست بلکه به اصفهان آمده‌ایم تا از اصفهان آینده رونمایی کنیم که بر مبنای تکنولوژی و فناوری متکی خواهد بود.

افشین، برخی از ظرفیت‌ها و استعدادهای استان اصفهان را برشمرد و افزود: بایستی امروز تصمیم بگیریم تا از اصفهانی که قرار است قطب فناوری و تکنولوژی کشور باشد رونمایی کنیم و رویدادهای امروز مقدمه‌ای بر موفقیت‌های آینده اصفهان هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اقتدار علمی ضروری است علم و کسانی که می‌توانند در این حوزه کنار هم قرار بگیرند دست به دست هم دهند تا با همدلی و همراهی گام‌های بلندی برداشته شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور عنوان کرد: بسیار خرسند هستم که پایان نامه مقطع دکتری استاندار اصفهان با موضوع شهر دانش‌بنیان با مطالعه موردی استان اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: از این رو کارآفرینان و فناوران استان اصفهان خوشحال باشند که استانداری برای این استان منصوب شده است که مسائل حوزه دانش‌بنیان، فناوری و کارآفرینی را به خوبی می‌داند و می‌شناسد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور متذکر شد: بایستی دانش، فناوری و هوش مصنوعی در زندگی مردم حس شود و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان می‌تواند در این راستا نقش‌آفرینی کند.