قرارداد ۵۹۴ میلیون یورویی شهرداری اصفهان با شرکت بین المللی/ گزارش روند تکمیل مترو نصف جهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ علی قاسم‌زاده با اعلام این خبر گفت: در اصفهان روزانه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر از خط یک مترو استفاده می‌کنند که این تعداد مسافر اگر از خودروی شخصی استفاده می‌کردند، حدود ۴۰ هزار خودرو به سطح شهر اضافه می‌شد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی پاک افزود: طبق پیش‌بینی‌ها، قرار بود فاز نخست خط دو مترو حدفاصل دارک تا میدان قدس تا پایان سال جاری یا نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد، اما به‌دلیل شرایط اقتصادی کشور و شهرداری، منابع محدود و روند کار با نوسان مواجه شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری اصفهان در تأمین منابع با مشکل مواجه است و به‌دلیل محدودیت بودجه، گاهی کار بعضی ایستگاه‌ها با ۷۰ یا ۸۰ درصد ظرفیت پیش می‌رود.

شهردار اصفهان با اشاره به هزینه نازک‌کاری ایستگاه‌های مترو گفت: هر ایستگاه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نازک‌کاری نیاز دارد؛ لذا تلاش‌ها برای تأمین بودجه همچنان ادامه دارد و همکاری استان و منابع ملی نیز مورد نیاز است.

وی با اشاره به پیشرفت ابرپروژه خط دو مترو گفت: ۱۶ کیلومتر این خط از سال ۱۳۹۸ در حال احداث است؛ حفاری با دستگاه تی‌بی‌ام ادامه دارد و حدود ۲۲ جبهه کاری در حال فعالیت است؛ تاکنون ۴ کیلومتر از خط دو بین کهندژ و خمینی‌شهر احداث شده و حفاری به میدان امام حسین (ع) رسیده است.

قاسم زاده با بیان اینکه در خصوص این ابرپروژه چند شرکت بزرگ ملی هم‌زمان در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در زمینه تکمیل بخش‌های فنی خط دو مترو از جمله مکانیک و برق، قرارداد ۵۹۴ میلیون یورویی فاینانس با یک شرکت بین‌المللی منعقد شده است.

وی اضافه کرد: از سرمایه‌گذاران محلی دعوت می‌شود که در تکمیل ایستگاه‌ها مشارکت و امتیازاتی از سوی شهرداری دریافت کنند.

اصفهان/ بهمن راعی