دستور بررسی کیفیت آب تصفیه خانه‌ شمال اصفهان صادر شد/ پای سلامت مردم درمیان است!

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سیدمحمد موسویان دادستان عمومی وانقلاب اصفهان در جریان بازدید از تصفیه خانه شمال اصفهان گفت: استفاده از محصول نهایی این تصفیه‌خانه در اراضی کشاورزی منطقه جای بحث و بررسی دارد و باید میزان آلایندگی آن توسط کارشناسان تأیید شود تا سلامت جامعه را به خطر نیندازد و در صورتی که دستگاه‌های متولی تشخیص دادند این پساب قابلیت استفاده در امور کشاورزی را ندارد، دستگاه های متولی و اجرایی اجازه استفاده از پساب‌ این تصفیه خانه برای کشاورزی را ندهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از دستگاه‌های متولی و اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای، دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست خواست در اسرع وقت موضوعات و مشکلات مربوط به میزان آلوده بودن و استفاده غیرمجاز این پساب‌ها را احصا و نتیجه این اقدامات به دبیرخانه معاونت حقوق عامه ارسال شود .

وی در پایان تأکید کرد: در صورت سوءاستفاده، این موضوع مصداق عینی تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی است و دستگاه قضایی استان این موضوع را با جدیت و خارج از نوبت رسیدگی خواهد کرد.

گفتنی است در این بازدید مسائل و مشکلات این تصفیه خانه از جمله علت انتشار بوی نامطبوع و نیز برداشت غیرقانونی و غیرمجاز تعدادی از کشاورزان منطقه از آب‌های تصفیه شده مورد بررسی میدانی قرار گرفت و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.

کدخبر: 1048700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟