نفوذ موریانه به بافت تاریخی هنرستان هنرهای زیبا!/ ایده شهر هنر نیازمند بودجه 30 هزار میلیاردی دولتی است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی سیدین نیا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با اشاره به لزوم تشکیل جلسات فصلی با خبرنگاران اظهار کرد: شورای اطلاع رسانی استان که با حضور نماینده خبرنگاران قرار بود تشکیل شود، برگزار نشد و ما برای این امر پیگیری کردیم تا مسائل خبرنگاران را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه جلوگیری از حضور خبرنگار در جلسه نه تنها عرف نیست بلکه قانونی نیز نیست، افزود: اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به این امر حساسیت زیادی دارد و شخصا موضوعاتی از این دست را پیگیر می‌شوم تا مشکلاتی از این دست به حداقل برسد، زیرا در حال حاضر ارتباط خوبی با فرمانداران شهرستان‌ها داریم‌.

وی با اشاره به ایده شهر هنر اضافه کرد: مطالعات این طرح انجام شده، اما هیچکدام از دولت‌ها برای این طرح همراهی نکردند اما اخیرا بودجه‌های خوبی از وزارت ارشاد رسیده و قرار بود بخشی از بودجه آن از یک درصد بودجه شرکت‌های دولتی که عدد آن امسال ۳۷ هزار میلیارد تومان است، تامین شود که اگر این یک درصد را هزینه امور فرهنگی نکردند خزانه‌دار کشور می‌تواند از حساب شرکت‌های دولتی برداشت کند.

ارشاد1وی با بیان اینکه اینقدر که در کشور دنبال این پروژه هستند خود اصفهان متاسفانه پیگیر نیست؛ اضافه کرد: این پروژه با ۳۰ هزار میلیارد از طرف دولت و به همین مقدار از بخش خصوصی با ایجاد ۳۰ هزار شغل و یک شهر تولید رویداد بسیار خاصی با بحث تمدنی ایجاد می‌شود و از لحاظ معماری فوق العاده جذاب است و خوشحالم سرنوشت این پروژه بعد از ۱۰ سال پیگیری شد. پروژه شهر هنر جزو ضروریات این استان است و دیگر دوره صنعت و مسائل دیگر گذشته است، اصفهان شهری است که می‌تواند سالانه ۲۰ میلیون توریست را پاسخگو باشد‌‌‌‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت هنرستان هنرهای زیبا اصفهان گفت: این هنرستان کارشناسی شده، متاسفانه در سال قبل درگیر موریانه شده و وضعیت الان آن خوب نیست؛ کارشناسان میراث فرهنگی به این فضا آمدند و گزارشی تهیه کردند و پیگیری برای بودجه انجام دادیم. قول‌های متعددی در سال‌های گذشته به اداره ارشاد برای تامین اعتبارش حدود ۱۵ میلیاردی آن برای مرمت اساسی داده شده و علیرغم قول های چند میلیاردی مدیران، امسال فقط ۷۰۰ میلیون تومان بودجه تخصیص دادند که آنهم اجرایی نشده است.

وی از وجود مشکل جدی نیروی انسانی در اداره ارشاد خبر داد و گفت: ما سال گذشته ۲۵۱ نفر نیروی انسانی داشتیم که امسال به ۲۳۲ نفر رسید یعنی تعدادی بازنشسته شدند اما برای جایگزینی آنها مجوز جذب ۷ نفر داده شد که آن هم هنوز نهایی نشده است. مشکل نیروی انسانی به خصوص جذب نیروی انسانی متخصص جز معضلات ارشاد است و به همین دلیل مراکزی مثل مجتمع فرشچیان به بخش خصوصی واگذار شده است که ما هم به مدیریت آن انتقاد داریم زیرا سال گذشته حتی می‌خواستند اینجا زمین اسکیت ایجاد کنند که جلوی آن را گرفتیم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در بحث سرپرستی دفاتر پایگاه‌ها و روزنامه‌های کشوری در اصفهان باید تجدید نظر صورت بگیرد زیرا در این مورد آسان گرفته شده است و به سادگی مجوز داده می‌شود. طبق قانون باید روزنامه‌ای که آگهی می‌گیرد حداقل در ۶۰ درصد دکه‌های شهر در دسترس باشد، آیا این روزنامه‌ها این امر را رعایت می‌کنند؟ این امر باید با پیگیری رسانه‌ها انجام شود.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1046045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟