مجتمع دادگاه صلح به اصفهان می رسد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان یکی از مصادیق رفتار اسلامی و الهی و آموزه‌های دینی و مذهبی در جامعه را برقراری صلح و سازش عنوان و اظهار کرد: در جامعه‌ای که بر اساس مفاهیم سراسر نور، عاطفه، گذشت و بخشش بنا شده است میزان صلح و سازش باید بیش از آمار فعلی باشد.

رئیس دستگاه قضایی در ادامه تصویب قانون جدید شورای حل اختلاف و استقرار شعب دادگاه صلح را گامی موثر در ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه توصیف و افزود: با تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف و با دستورات مؤکد رئیس قوه قضاییه و پیگیری‌های مجدانه معاون اول قوه قضاییه، دادگستری استان اصفهان با سرعت در حال ایجاد شعب دادگاه صلح در کل استان است.

رئیس دستگاه قضایی استان خاطرنشان کرد: تا کنون شعب دادگاه‌های صلح در تمام دادگاه‌های بخش و همچنین شهرستان های برخوار، سمیرم، خوانسار، دهاقان و نطنز، مستقر شده و بر اساس قانون جدید شوراهای حل اختلاف مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: سازوکار استقرار شعب دادگاه صلح در سه شهرستان دیگر استان فراهم شده است و پس از صدور ابلاغ قضات اختصاصی این شعب از سوی رئیس قوه قضاییه، این شعب نیز راه اندازی خواهد شد و پیش بینی می‌شود شعب دادگاه‌های صلح تا 15 مهرماه در صورت صدور ابلاغ های قضات، همه شهرستان‌ها به جز مرکز استان مستقر شود.

نماینده قوه قضاییه در استان اصفهان در خصوص راه‌اندازی شعب دادگاه صلح در مرکز استان نیز گفت: از همین هفته بررسی‌های تامین ساختمان، نیروی قضایی و اداری و تامین چارت لازم به منظور حضور نیروی انسانی در این شعب آغاز خواهد شد و در نظر هست تا 15 آبان‌ماه مجتمع دادگاه‌ صلح در مرکز استان اصفهان نیز راه‌اندازی شود.

وی در پایان گفت: در معیت هر شعبه دادگاه صلح، یک شعبه شورای حل اختلاف مستقر می‌شود و  با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش، کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه‌های دادرسی و ... مسائل مربوط به برقراری صلح بین طرفین را پیگیری می‌کند.

کدخبر: 1041379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟