اجرای طرح شناورسازی ساعات کار اداری در اصفهان/ تعمیر دوچرخه دانش آموزان رایگان شد!

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حسین حق شناس در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مهرماه با افزایش ۳۰ درصدی حجم ترافیک در پیک صبح و ظهر روبرو خواهیم شد، از  این رو لزوم استفاده از حمل و نقل همگانی و رفع گلوگاه های ترافیکی بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اقدامات مدیریتی و ترافیک در ستاد مهر که در دست پیگیری است، گفت: اجرای طرح شناورسازی ساعات کار اداری در راستای کاهش ترافیک که در مرحله تصویب در شورای ترافیک استان  است، هماهنگی با آموزش و پرورش و تفاوت ساعات شروع مقاطع تحصیلی، مدیریت و هوشمند سازی سرویس مدارس  از طریق سامانه سفیر مهر، شناسایی مدارس ترافیک زا و گلوگاه های ترافیک، کمپین نظم بخشی و روان سازی ترافیک با همکاری انجمن اولیا و مربیان، سرویس مدارس دانش آموزان و شهرداری اصفهان با ارائه آموزش های فرهنگ شهروندی، مدیریت پارک سرویس مدارس با استفاده از حیاط مدارس بخشی از این اقدامات است.

حق شناس تصریح کرد: بازدید میدانی از وضعیت خطوط اتوبوس مترو و  تاکسی ، پایش ترافیک از مرکز کنترل ترافیک و اعمال جریمه متخلفان، راه اندازی ۱۲ گشت سیار، برنامه ریزی برای اتمام عملیات عمرانی و جمع آوری کارگاه های عمرانی  از دیگر اقدامات ستاد مهر است.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به جلسات مشترک با آموزش و پرورش و سازمان های خدماتی افزود: سال گذشته در دبیرستان های پسرانه، گیره دوچرخه نصب کردیم که با استقبال روبرو شد، امسال نیز درخواست هایی در این باره داشتیم که اجرا خواهد شد.

وی گفت: طرح تعمیر رایگان دوچرخه برای دانش آموزان در ۴ ایستگاه در سطح شهر از دیگر اقدامات ستاد مهر بوده است، از سوی دیگر در مناطق کم برخوردار نیز دوچرخه به صورت امانی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

حق شناس به  آماده سازی شهر، تجهیز ۸۰ چراغ راهنمایی به برق اضطراری، شستشو، نظافت  و هرس درختان اطراف مدارس به کمک خدمت شهری، نصب ۲۰۶ سرپناه ایستگاه اتوبوس، ایمن سازی و اجرای طرح های ترافیکی در ۳۳۲مدرسه، زیبا سازی و فضا سازی شهر اشاره کرد افزود: ۵۸ هزار دانش آموز برای استفاده از سرویس مدارس ثبت نام کرده اند.

حق شناس یادآور شد: از آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در خواست داریم، پیرامون موضوعاتی  همچون مشارکت در تفاوت ساعات مقاطع تحصیلی، مشارکت در موضوعات فرهنگی و اطلاع رسانی آموزش های فرهنگ شهروندی در شبکه های اجتماعی و کمک مدارس در حل مشکلات ترافیک درب مدارس ما را یاری دهند.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 1040829 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟