انتقاد عضو شورای شهر از مدیریت غلط و قوانین سختگیرانه بافت تاریخی!/ساختمانهای ستاره دار اصفهان شناسایی می شوند

به گزارش رکنا از اصفهان؛ رسول میرباقری اظهار کرد: با توجه به گستردگی بافت تاریخی شهر اصفهان، بسیاری از شهروندان با قوانین ساخت‌وساز در این بافت دچار مشکل هستند.

وی افزود: موارد دست‌وپاگیر و سخت‌گیری‌ها در اجرای قانون موجب شده است به جای اینکه شهروندان مشتاق و علاقه‌مند به سکونت بافت تاریخی باشند و به توسعه و رشد این بافت کمک کنند، از زندگی در آن دل‌سرد باشند و برنامه‌ریزی برای از بین بردن بافت تاریخی به روش‌های مختلف از جمله گذاشتن آب در خانه‌های تاریخی کنند تا پایه‌های آن را به روش‌های مختلف از بین ببرند.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نمی‌توان تمام تقصیرها را بر دوش مردم و شهروندان گذاشت، زیرا بسیاری اوقات به دلیل مدیریت غلط بوده است که اتفاقاتی این‌چنین رخ می‌دهد.

میرباقری گفت: در جلسه اخیر کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور مدیرکل میراث استان برگزار شد، در این موضوع اشتراک نظر داشتیم که پهنه تاریخی استان می‌تواند محدودتر و از گستردگی آن کاسته شود، همچنین خانه‌های ستاره‌دار که به هر دلیلی از بین رفته و ساختمان‌های نو جای آن‌ها را گرفته است، از لیست ساختمان‌های ستاره‌دار حذف شود تا مشکلاتی که برای همسایگان آن ایجاد شده است، برطرف شود.

وی ادامه داد: مقرر شد با مدیریت میراث استان و کمک شهرداری اصفهان، از نظر اطلاعات و مطالعاتی که در شهرداری وجود دارد و مساعدت مالی، مشاور گرفته شود تا ابتدا ساختمان‌های ستاره‌دار در شهر اصفهان شناسایی و وضعیت آن‌ها مشخص شود و در اولویت دوم محدوده واقعی بافت تاریخی اصفهان تعیین شود.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای این اقدامات، مشاوره ابتدا در کمیسیون ماده ۵ و در نهایت نیز با کمک میراث در شورای عالی شهرسازی مطرح می‌شود و آن را به تصویب می‌رسانیم تا از این نظر کمک خوبی به بافت فرسوده و نوسازی آن، همچنین شهروندانی شود که در مناطق بافت تاریخی سکونت دارند.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 1039255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟