برگزاری دومین دوره جشنواره دانش‌آموزی صنایع دستی خلاق در اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ امیرحسین شریعتی با اعلام این خبر گفت: جشنواره دانش‌آموزی صنایع دستی خلاق در نخستین دوره خود با موضوع «انسان، خدا، طبیعت» و شعار «اصفهان شهر جهانی و صنایع دستی» در سه سطح و ۱۲ رشته تخصصی برگزار شد.

وی افزود: در دوره اول جشنواره از بین یک هزار و 804 اثر ارسال شده، یک هزار و 200 اثر به مرحله داوری راه یافتند و پس از داوری نهایی، آثار برتر در مهرماه سال گذشته در نمایشگاه فن‌نما اصفهان ارائه و از آن‌ها تقدیر شد.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با اعلام اینکه دومین دوره این جشنواره با حمایت شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار می شود، تاکید کرد: مرحله پایانی دومین دوره این جشنواره با موضوعاتی همچون خلاقیت در بسته‌بندی، توجه به صنایع دستی رو به فراموشی و صادرات در سال ۱۴۰۳ در نمایشگاه فن‌نما اصفهان برگزار و از برگزیدگان در ۹ رشته صنایع دستی در سه سطح و دو گروه مختلف تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دوره برای ۵۴ نفر از شرکت‌کنندگان جوایز ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: پوستر دومین دوره این جشنواره طراحی و پس از ترجمه در سایت یونسکو بارگذاری شده است. همچنین در حال حاضر شرکت‌کنندگان در دومین دوره جشنواره صنایع دستی خلاق دانش آموزی می‌توانند آثار خود را در سامانه بارگذاری کنند.

شریعتی با تاکید بر اینکه داوری آثار بر اساس شیوه‌نامه جشنواره در دو مرحله انجام می شود، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، تقویت اکوسیستم صنایع خلاق در شهر اصفهان و ارتقای مهارت‌های دانش‌آموزان است تا بتوانند در حوزه‌های مختلف صنایع دستی به فعالیت بپردازند و به پایداری فرهنگی و اقتصادی شهر کمک کنند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1038917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟