رییس کمیسیون عمران شورای شهر: حفظ هویت تاریخی اصفهان مهم‌تر از مدرنیته است/بلندمرتبه سازی محدود می شود؟

به گزارش رکنا از اصفهان؛ رسول میرباقری اظهار کرد: رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی لازمه توسعه پایدار شهری است و شهر اصفهان به‌دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی خود، نیازمند حفظ هویت شهری است و نمی‌توان به راحتی مدرنیته را در آن گسترش داد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: شهر اصفهان به‌عنوان یکی از مراکز تاریخی، مذهبی و سیاسی در دوره‌های مختلف، دارای بافت‌های محلی قدیمی و آثار تاریخی ارزشمندی است که باید مورد حفاظت قرار گیرد.

میرباقری گفت: در طرح‌های تفصیلی شهر اصفهان، ساخت‌وسازهای بلندمرتبه به‌دلیل حفاظت از ابنیه‌های تاریخی و فرهنگی محدود شده است.

وی با اشاره به ضرورت سنخیت نمای ساختمان‌ها با هویت شهری اصفهان اضافه کرد: دستورالعمل‌های شهرسازی این شهر به دقت طراحی شده است تا بافت تاریخی و فرهنگی آن حفظ شود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تأثیرات مثبت محدودیت‌های ساخت‌وساز در حفظ میراث فرهنگی و هویت شهر خاطرنشان کرد: شهرهای مدرن همیشه محاسن خوبی ندارند و حفظ شهرهایی همچون اصفهان که دارای ارزش‌های تاریخی و فرهنگی هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

میرباقری گفت: حفظ آثار و ابنیه تاریخی اصفهان نه‌تنها برای جذب گردشگر داخلی و خارجی ضروری است، بلکه به تقویت هویت شهری نیز کمک می‌کند.
گفتنی است، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در اظهاراتی متفاوت و عجیب، کپی برداری از طرح عربستان در مدرن سازی و بلندمرتبه سازی را راه حل مشکل شهرسازی عنوان کرده بود.  

بیشتر بخوانید: 
کپی برداری از طرح عربستان برای حل مشکل شهرسازی اصفهان!/ گسترش عمودی سازی در شهر تاریخی اصفهان صحیح است؟

کدخبر: 1036784 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟