استاندار اصفهان: واگذاری مدیریت سبد انرژی به استان در دولت سیزدهم محقق نشد/ در مدیریت تنش آبی نتایج قابل قبولی کسب کردیم!

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سیدرضا مرتضوی در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: باتوجه به چالش‌های متعدد در حوزه ناترازی برق، وزارت نیرو به استان‌ها ابلاغ کرده است تا پیشنهادات خود را در راستای برون رفت از مشکلات فعلی اعلام کنند.

وی ضمن اشاره به درخواست استان اصفهان مبنی بر واگذاری مدیریت سبد انرژی به شورای انرژی استان طی دو سال گذشته، ادامه داد: در مدت اخیر بارها از سطح ملی مطالبه و درخواست کردیم که مدیریت سبد انرژی به استان محول شود و در این خصوص با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت‌وگوهای متعدد داشتیم که متأسفانه محقق نشد اما این اقدام وزارت نیرو می‌تواند ادامه مسیر را هموار کند.

استاندار اصفهان افزود: برای پاسخگوییِ راهگشا به وزارت نیرو، با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیشنهادات استان در راستای تأمین انرژی، تبیین صحیح فرهنگ مصرف، تجربیات کارشناسان و متخصصان و راهکارهای برون رفت از چالش‌های موجود در شورای انرژی استان بررسی و به سطح ملی اعلام شود.

مرتضوی ضمن تأکید بر اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات حوزه انرژی، واگذاری مدیریت سبد انرژی به استان‌ها است، خاطرنشان کرد: بایستی مسئله «اقتصاد انرژی» در کشور مدیریت شود؛ نمی‌توان با منابع محدودی که از گذشته در حوزه انرژی سرمایه‌گذاری می‌شده‌است مسیر پیش‌رو را ادامه داد.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به تدبیر استان جهت گرفتار نشدن در مشکلات عدیده کم‌آبی و رفع مشکلات بوجود آمده در این حوزه، عنوان کرد: از دو سال گذشته پروژه‌های تأمین آب استان با جدیت دنبال شد تا در کوتاهترین زمان ممکن که برای بسیاری از متخصصان نیز باورپذیر نبود به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

بهمن راعی/اصفهان

کدخبر: 1036156 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟