عواقب سنگین مراکز و افراد دخیل در سقط غیرقانونی جنین/ دادگستری هشدار داد!

به گزارش رکنا از اصفهان؛ حجت الاسلام و المسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست با اشاره به تاثیر شاخصه جمعیت در اقتدار نظام گفت: در هر نظام و کشوری، یکی از شاخصه‌های اقتدار آن، شاخصه جمعیت است و به همین دلیل در کشور ما نیز این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله) قرار گرفته و قانون مترقی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز به تصویب رسیده است.

وی افزود: بر اساس ماده 57 این قانون، دستگاه قضایی موظف است با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر نهادها در موضوع سقط غیر قانونی جنین ورود و اقدامات و تمهیدات لازم در این خصوص را در دستور کار قرار دهد.

رئیس دستگاه قضایی استان، شناسایی و برخورد با افراد و مراکز دخیل در موضوع سقط غیرقانونی جنین را از اولویت‌های دادگستری استان عنوان و اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته برخی از افراد خاص و همچنین برخی از مراکز که دارای مجوز فعالیت نیز هستند و با در نظر گرفتن منافع مالی و شخصی در زمینه سقط غیرقانونی جنین فعالیت دارند شناسایی شده‌اند و به زودی با آنها برخورد قاطعانه قانونی خواهد شد.

وی با انتقاد از شیوه نظارت‌ها بر مراکز مربوطه، تصریح کرد: بررسی های دستگاه قضایی حاکی از ضعف نظارت‌های کافی در این مسأله است و چنانچه برای ما کوتاهی مسئولان ذیربط در انجام وظایف قانونی محرز شود تشکیل پرونده قضایی و برخورد قانونی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده قوه قضاییه در استان اصفهان همچنین بر لزوم اطلاع‌رسانی و تبیین مضرات و خسارت های پزشکی، اجتماعی و قانونی سقط غیرقانونی جنین، توسط رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما تاکید کرد.

کدخبر: 1030034 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟