حمایت بیش از هزار دانش آموز و دانشجوی نخبه توسط خیریه شجره طیبه/ روایتی از فرزند یک خانواده ضعیف که پزشک متخصص شد!+فیلم
حجم ویدیو: 24.18M | مدت زمان ویدیو: 00:00:58

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمدرضا یزدان پناه مدیرعامل خیریه شجره طیبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روند شناسایی دانش آموزان و دانشجویان تیزهوش توسط این خیریه گفت: تست وکسلر که یک تست جهانی است از دانش آموزان گرفته می‌شود و باید دانش آموزان نمره بالای 130 دریافت کند که البته این عدد برای مناطق محروم تا 125 کاهش پیدا می‌کند. همچنین برای دانش آموزان مناطق محروم که هنر خاصی دارند یا مدال آور در حوزه ورزشی هستند این عدد تا 120 کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه خیریه شجره طیبه به صورت متوسط ماهانه 3 میلیون تومان برای هر دانش آموز هزینه می‌کند، گفت: از این مقدار حدود 60 تا 70 درصد به صورت نقدی برای فرد واریز می‌شود و بقیه مقدار هزینه آموزشی دانش آموز می‌شود.

مدیرعامل خیریه شجره طیبه با اشاره به رویکرد خیریه شجره طیبه در کمک به دانش آموزان تصریح کرد: ما در این مجموعه صدقه را به قرض الحسنه تبدیل کردیم و فرد یک تعهد اخلاقی و یک امضا می‌دهد که بعد از فارغ التحصیلی و رسیدن به درآمد همین حمایت را از دانش آموز دیگری کند و از این طریق به پایداری مجموعه کمک کند.

وی در خصوص آمار دانش آموزان خروجی خیریه شجره طیبه گفت: ما در حال حاضر 21 دانشجو پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی و 22 دانشجوی دکتری داریم و همین افراد پشتیبان بچه‌های کنکوری ما شدند. همچنین فارغ التحصیلان وکیل، قاضی، پزشک متخصص و عضو هیئت علمی دانشگاه داریم و این افراد در این 20 سال تعلق خاطر خاصی به خیریه دارند.

یزدان پناه با بیان اینکه در این 20 سال حدود هزار و 18 نفر از خدمات خیریه شجره طیبه استفاده کردند، گفت: از هر 100 نفر در اجتماع بین 3 تا 5 درصد نخبه محسوب می‌شوند. در مجموعه ما نیز حدود 3 تا 6 درصد در تست وکسلر پذیرفته می‌شوند و اساس تحول جهان نیز بر اساس همین افراد 3 تا 5 درصد برتر است. در حال حاضر 392 نفر تحت پوشش خیریه شجره طیبه هستند که از این تعداد 165 نفر دانشجو و 127 نفر دانش آموز هستند.

شجره2وی در خصوص برآورد مالی خیریه شجره طیبه گفت: ما ماهانه حدود 3 میلیون تومان به هر فرد کمک می‌کنیم و با توجه به تعداد دانش آموزان و دانشجویان حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تومان ماهانه هزینه می‌شود. دانشجویان تحت پوشش حال حاضر در رشته‌های پرستاری، مهندسی مکانیک، زبان فرانسوی، مهندسی برق، مهندسی صنایع و غیره مشغول به تحصیل هستند.

یزدان پناه خاطر نشان کرد: دانش آموز تحت پوشش خیریه شجره طیبه سال گذشته در المپیاد علوم و زمین نفر اول کشور و نفر سوم جهان شد که در حال حاضر در دانشگاه اصفهان مشغول تحصیل پزشکی و زمین شناسی در دانشگاه اصفهان است.

مدیرعامل خیریه شجره طیبه گفت: در این مجموعه رشته متناسب با استعداد دانش آموزان به او پیشنهاد می‌شود، زیرا اگر انتخاب رشته به درستی انجام شود هدررفت سرمایه و انرژی کمتری داریم. همچنین خیریه برای انتخاب شغل نیز متناسب با توانایی و استعداد شخص پیشنهاد می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه داریم در آینده مرکز نوآوری و شکوفایی استعدادهای درخشان در سطح ملی تاسیس کنیم زیرا در موارد زیادی طرح و ایده دانش آموز یا دانشجو سرقت می‌شود.

همچنین محمد جعغر صرامی رئیس صندوق قرض الحسنه شجره طیبه در این نشست اظهار کرد: اولویت کار این قرض الحسنه حمایت از دانش آموزان و دانشجویان نخبه تحت پوشش خیریه است و شرایط وام دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش را تسهیل می‌کند و همه شرایط قرض الحسنه عادی را دارا است.

وی افزود: صندوق قرض الحسنه از زمان آغاز کار خود در 6 سال پیش تا کنون حدود هزار و 200 وام با مبلغی حدود 3 میلیارد تومان به یاورخواهان بدون کارمزد داده شده است. همچنین حدود 3 هزار و 200 نفر در قرض الحسنه عضویت دارند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1030030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟