احداث پناهگاه جدید سگ‌های ولگرد در اصفهان/نزدیک پناهگاه قبلی ساخته می شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ غلامرضا ساکتی با اعلام این خبر گفت: موضوع جمع آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب از سال‌ها پیش در کشور مطرح بوده و شهرداری اصفهان نیز در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

وی افزود: در گذشته، مدیریت اجرایی پناهگاه ویژه سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در اصفهان بر عهده گروه‌های مردم نهاد و حامیان بود که در سال ۱۳۹۳ به عهده شهرداری اصفهان گذاشته شد و پناهگاه مرکزی در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان بیان کرد: در سال ۱۴٠٠ پناهگاه مرکزی نگه‌داری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب بازسازی شد و اکنون در حال احداث پناهگاه جدید در مجاورت پناهگاه مرکزی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پناهگاه جدید با اعتباری بالغ بر ۳٠٠ میلیارد ریال در حال ساخت است و در صورت تکمیل فرآیندهای عمرانی، امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به شناسایی، جمع آوری، سالم سازی و عقیم سازی سگ‌های ولگرد و فرایند کنترل جمعیت آنها اظهار کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۱٠ سگ ولگرد به پناهگاه منتقل می‌شوند.

ساکتی با اشاره به ظرفیت پناهگاه کنونی گفت: میانگین ظرفیت پناهگاه تعداد ۲٠٠ قلاده سگ است، اما در اوج ظرفیت تا ۴٠٠ قلاده نیز در پناهگاه نگه‌داری می‌شود.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1028349 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟