سقوط مرگبار از کوه صفه تکرار شد! / جسد را کجا پیدا کردند؟ +عکس

به گزارش رکنا از اصفهان؛ صبح روز جمعه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۳ پیرو تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی مبنی بر بر رویت جسد در ارتفاعات کوه صفه ، بلافاصله اکیپ تخصصی نجات در کوهستان مستقر در ایستگاه شماره ۱۲ و اکیپ کمکی از ایستگاه ۱۱ به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: پس از شناسایی دقیق موقعیت حادثه که واقع در مسیر زیرین منطقه گنگ آباد کوه صفه بود اکیپ اعزام و جسد فرد حادثه دیده را که چند روزی از فوت وی میگذشت، با ایجاد کارگاه های عملیاتی و استفاده از طناب و تجهیزات تخصصی و بارعایت اصول ایمنی به پایین کوه منتقل و تحویل عوامل انتظامی دادند. 

صفه1وی خاطر نشان کرد: تشخیص علت و زمان بروز حادثه به عهده مراجع قضایی می‌باشد و این عملیات طاقت فرسا پس از حدود ۲ساعت و ۳۰ دقیقه پایان یافت. 

صفه2سخنگوی آتش نشانی به شهروندان و کوهنوردان توصیه کرد، هرگز از مسیر های فرعی و نا ایمن و بدون داشتن دانش کافی به سمت قله حرکت ننمایند همچنین صعود بصورت انفرادی و بدون تجهیزات کافی خصوصا در مسیر های بالاتر از آبشار بسمت قله می تواند خطرات و ریسک لغزش و سقوط را بسیار بالاتر برد لذا مسیر های کابل کشی و مشخص شده بهترین و ایمن ترین مسیر بسمت قله خواهد بود.

کدخبر: 1027759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟