افتتاح سیزدهمین نمایشگاه مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه حمل و نقل اصفهان+فیلم
حجم ویدیو: 21.53M | مدت زمان ویدیو: 00:02:02

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی بقایی در آئین گشایش سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان اظهار کرد: سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری به مساحت ۸ هزار متر مربع با حضور ۷۰ شرکت از ۱۱ استان برگزار می‌شود.

وی افزود: سال گذشته فعالیت‌هایی همچون ورکشاپ و نشست‌های تخصصی را داشتیم و امسال نیز ۷ رویداد جانبی را در نمایشگاه برگزار می‌کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: از سال گذشته فکر کردیم که نیاز داریم کمی به افق آینده فکر کنیم، در این راستا شرکت‌های دانش بنیان را در نمایشگاه معرفی می کنیم.

بقایی افزود: در این راستا در نمایشگاه امسال در غرفه‌های مختلف بخش‌های مدیریت شهر، شرکت‌های دانش‌بنیان را که در بعد اجرا محصولاتی دارند، مستقر کردیم.

IMG_20240808_191304_034بقایی با اشاره به معرفی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه گفت: برای نمونه در غرفه مدیریت نت، شرکتی که به تکنولوژی نانو اوزون دست پیدا کرده است، با توجه به اینکه تصفیه خانه شمال را در شهر با این تکنولوژی انجام می‌دهیم، حضور دارد.

وی جدیدترین شیوه‌های پساب، گلخانه هیدروپون، معرفی ربات غواص آتش‌نشان که رونمایی از آن در چند ماه اخیر انجام خواهد شد را بخشی از محصولات شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه دانست یادآور شد: در غرفه سازمان فضای سبز، آبیاری هوشمند معرفی خواهد شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به ایجاد فضایی به‌عنوان «محله آینده» در نمایشگاه، ادامه داد: در این فضا شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را ارائه می‌کنند، همچنین مدیران در حوزه مدیریت شهری نیز مسئله‌ها را در حوزه شهری برای اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان پیرامون آن فکر کنند، مطرح خواهند کرد.

بقایی تصریح کرد: امیدواریم سال آینده گزارشی از ایده‌هایی که هم‌اکنون درباره آن‌ها صحبت می‌شود، ارائه کنیم که به مرحله اجرا و تولید انبوه رسیده است.

وی با اشاره به مراسم اربعین و اعزام گروهی خادمان حسینی گفت: ۵۰۰ نفر از همکاران ما زحمت اجرای اقدامات را در کربلا بر عهده دارند.

بقایی با اشاره به اینکه معرفی فعالیت‌ها و شرکت‌ها در نمایشگاه نوعی امید آفرینی است، گفت: فعالیت شرکت‌های خصوصی در سطح ملی و بین‌المللی بی‌نظیر است، البته در این دوره مهمانان خوبی برای حضور در نمایشگاه دعوت شدند.

امیدوار هستم نمایشگاه جامع مدیریت شهری فصل جدیدی را برای شهر رقم بزند

امیر سامع، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین گشایش سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان اظهار کرد: امیدواریم در چنین نمایشگاهی فصل جدیدی برای آینده شهر رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه باید در طول سال امتداد یابد، افزود: نمایشگاه جامع مدیریت شهری از اواسط دهه ۸۰ کار خود را آغاز کرد و غیر از دو سال، هر سال این نمایشگاه برگزار شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: نمایشگاه جامع مدیریت شهری باید تا سال آینده به‌عنوان یک جریان ادامه داشته باشد و در این راستا می‌توان فصل جدیدی را برای شهر رقم زد؛ به‌طور قطع تحقق این کار هنر شما عزیزان است.

سامع با بیان اینکه یک سری رویداد و گفت‌گو و فضاهای طرح مسئه و "محله آینده" در این نمایشگاه وجود دارد، بیان کرد: این مسائل تجربه اول است و امیدوار هستم در "محله آینده" ایده‌های نو مطرح شود و سپس به مرحله محصول و تولید انبوه برسد.

مدیریت شهری اصفهان و تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان

مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در آئین گشایش سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان اظهار داشت: از مدیریت شهری که در عرصه خدمت‌رسانی به مردم، تمام وقت در صحنه حاضر هستند، تشکر می‌کنم، به‌ویژه در این دو روز تعطیلی و گرمای هوا که برای بهره‌مندی مردم از خدمات به‌ویژه حوزه خدمات شهری در صحنه است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در عرصه‌های مختلف و موضوعات متنوع پای کار مردم ایستاده است، افزود: مدیریت شهری به نوعی در عرصه مدیریتی آنچه ما در وزارتخانه‌ها در دولت داریم، در شهر مدیریت می‌کنند، البته با مقیاس و سطح نزدیک تر به مردم که جا دارد مدیریت شهر را در راستای خدمت‌رسانی به مردم یاری و کمک کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: مدیریت شهر با تأمین بودجه و داشتن برنامه و هدایت‌گری شورا هر سال اقداماتی را انجام می‌دهد و در این راستا اتفاقات مبارکی هم در حال اقدام است.

زینلیان با تقدیر از مدیریت شهر در راستای استفاده از ظرفیت نخبگانی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این مهم در در عرصه مدیریت شهری به نحو مطلوب در حال برنامه‌ریزی و اجرا است، در حوزه حمل‌ونقل شهری نیز از این ظرفیت بهره برده شده است.

وی با اشاره به رشد سه برابری ماشین آلات عمرانی و سنگین شهرداری در این 3 سال افزود: در بحث ارزش افزوده بیش از 20 همت به شهرداری داشتیم که رشد 3 برابری را نشان می‌دهد، در اعتبارات عمرانی نیز 22 هزار میلیارد تومان و 60 هزار تن قیر یارانه‌ای توزیع شد، 100 دوره آموزشی در دفتر شهری استانداری نیز برگزار شد.

حضور و بازدید شهردار شهر حلب سوریه از نمایشگاه مدیریت شهری اصفهان ۱۴۰۳

معاد المدلجی شهردار شهر حلب در آئین گشایش سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که در شهر زیبای اصفهان و در این نمایشگاه حضور دارم.

وی تصریح کرد: با برداشت اول و کوتاه من از اصفهان متوجه شدم که مردم اصفهان این شهر را خیلی دوست دارند و تمام تلاششان را می‌کنند که با همکاری شهرداری اصفهان، شهری زیبا و تمیز داشته باشند.

شهردار شهر حلب با بیان اینکه حلب در سال 2006 پایتخت فرهنگی سوریه بود و مراسمات زیادی در این شهربرگزار می‌شد، افزود: حلب با قدمت 12 هزار سال قدیمی ترین شهر است که مردم در آن ساکن بودند قلعه ای در حلب وجود دارد که 5 هزار سال قدمت دارد، 12 کیلومتر از بازارهای قدیمی حلب سرپوشیده است.

وی با اشاره به اینکه حلب 6 سال درگیر جنگ با تروریست‌ها بود، خاطرنشان کرد: تقریبا ۸۰ درصد مساحت جغرافیای حلب از دست رفت و برادران ما در جمهوری اسلامی ایران در کنار ما بودند و شهدای زیادی را در این راه تقدیم کردند و حلب هرگز این موضوع را فراموش نخواهد کرد، بنده بسیار خوشحال هستم که این همه پیشرفت را مشاهده می‌کنم.

لازم به ذکر است، به‌منظور اطلاع‌رسانی آخرین اقدامات و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف شهری، سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در اصفهان افتتاح شد تا علاقه‌مندان این حوزه در بازدید از این نمایشگاه، در جریان آخرین دستاوردها، رویدادها و برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرند.

در این نمایشگاه که تا بیستم مردادماه سال جاری در ساعات ۱۵ تا ۲۱ آماده بازدید علاقه‌مندان است و زمینه‌هایی برای مشارکت، تعامل، سرمایه‌گذاری و حضور فعالانه در راستای اداره شهر برای شهروندان فراهم شده است.

در این نمایشگاه بیش از ۷۰ شرکت فعال در حوزه‌های مرتبط از استان‌های اصفهان، یزد، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، آذربایجان شرقی و غربی، کرمان، مازندران و خوزستان حضور دارند.

دستاوردهایی در زمینه‌های تجهیزات ترافیکی، هوشمند سازی شهری، صنایع روشنایی، مبلمان و المان شهری، حمل‌ونقل و ترانزیت، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، تولیدکننده مجموعه بازی پلی اتیلن، تجهیزات ایمنی، امداد و نجات، حمل‌ونقل بین المللی و تجهیزات پارکی به نمایش گذاشته خواهد شد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1027526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟