رونمایی از پوستر نمایشگاه فن نما در شورای اسلامی شهر اصفهان/ مهرماه برگزار می‌شود

به گزارش رکنا از اصفهان؛ در صد و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با حضور شهردار و دیگر مسئولان شهری از پوستر دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری ( فن نما) رونمایی شد.

دومین نمایشگاه فن نما ۱۰ الی ۱۳ مهرماه سال جاری برگزار می شود ، در این راستا روز نخست نمایشگاه را برای بازدید متخصصان پیش بینی کردیم، تاکنون ۶ جلسه شورای سیاست گذاری برگزار شده است.

سعید ابراهیمی امروز چهاردهم مردادماه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با ارایه گزارشی از روند برگزاری دومین نمایشگاه فن نما در مهرماه سال جاری اظهار کرد: شعار دومین نمایشگاه فن نما «برای وصل کردن آمدیم» است.

وی با اشاره به سه هدف نمایشگاه فن نما افزود: ارزش آفرینی و روایت کارآمدی از زنجیره شبکه نوآوری و فناوری در حل مسائل ، به هم رسانی و کنار هم قرار دادن عناصر زیست بوم فناوری و امید آفرینی به ویژه در میان نوجوانان و جوانان با هدف ایجاد مشارکت آنها این سه هدف است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: دومین نمایشگاه فن نما ۱۰ الی ۱۳ مهرماه برگزار می شود، روز نخست نمایشگاه را برای بازدید متخصصان پیش بینی کردیم.

به گفته وی در دومین نمایشگاه فن نما شرکت ها و استارتاپ های نوبنیاد در حوزه های مختلف حضور دارند، همچنین صنایع و دستگاه های بزرگ اجرایی، سازمان های نوآور، صندوق های مالی، شرکت های خلاق و شتاب دهنده ها نیز حضور دارند.

ابراهیمی با بیان اینکه نخستین نمایشگاه فن نما، در سال گذشته ، ۱۰ هزار بازدید کننده داشته است گفت : ۵۸ نشست تخصصی ، ۵۰ میلیارد پیش قرار داد در حوزه سرمایه گذاری، ۴۱ رویداد و پنل در مدت سه روز انجام شده است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان افزود : در نخستین نمایشگاه فن نما که سال گذشته برگزار شد ، ۱۸۴ هسته دانش بنیان خلاق ، ۴۷ مدعو خارجی حضور داشتند و ۸۰ نیاز فناورانه در حوزه های مختلف احصا شد.

وی ادامه داد: ۱۵ صنایع بزرگ و دستگاه اجرایی حضور داشتند ، ۸ تفاهم نامه و قرارداد همکاری منعقد شد ، در این راستا برای ۲۶ موضوع امکان تامین سرمایه اتفاق افتاد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری شده در دومین نمایشگاه، ۲۰ صندوق مالی و سرمایه گذار در دوره نخست را به ۳۰ سرمایه گذار و صندوق مالی افزایش دهیم تصریح کرد : پیش بینی می شود ۱۶ شتاب دهنده و مرکز رشد حضور داشته باشند.

به گفته وی در نمایشگاه دوم ۱۰ ناحیه پیش بینی شده است و رویدادهای نمایشگاه امسال به موضوعاتی همچون حکمرانی ، کسب و کار ، سرمایه گذاری، شبکه سازی و سرگرمی اختصاص دارد ، همچنین پنل و سخنرانی هم پیش بینی شده است، در این راستا تاکنون ۶ جلسه شورای سیاست گذاری برگزار کردیم.

ابراهیمی ادامه داد: بازی سازی برای حل مسائل مدیریت شهر ، موضوعی است که روی آن کار می کنیم.

وی یادآور شد: پیرامون شاخص های نمایشگاه امسال هدف‌گذاری انجام شده است، از جمله آنها تحقق ۳۰ قرار داد و تفاهم نامه، استقرار ۱۵ صنعت و دستگاه اجرایی ، احصا ۵ هزار میلیارد نیاز فناورانه و برگزاری ۱۸۰ نشست و پنل و تحقق ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد تجاری است.

ابراهیی گفت: اگر چه امسال نیز برگزاری نمایشگاه فن نما، رویکرد ملی است اما با این حال دعوت از ۶۰ مدعو خارجی را هدف‌گذاری کردیم، امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه سهم اقتصاد دانش بنیان اصفهان را افزایش دهیم.

نمایشگاه فن نما فرصتی برای تبادل فناوری است

حجت الاسلام محمد قطبی مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق نیز در این جلسه گفت: در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از سال 1382، مقام معظم رهبری دستورالعملی در حوزه دانش بنیان ابلاغ کردند که در این راستا اتفاقات بسیار خوبی افتاد، از جمله اینکه بیش از 13 هزار شرکت دانش بنیان در حوزه‌های فنی مهندسی، کشاورزی، پزشکی و فناوری‌های نرم وارد کارزار اقتصادی و تجاری سازی شدند که در بین آمارهایی که در دنیا داریم ارزشمند و ستودنی است.

وی با بیان اینکه منظومه به هم پیوسته‌ای باید شکل بگیرد تا چرخه دانش بنیان‌ها شکل بگیرد، گفت: یکی از اقدامات مهمی که در کشور نیاز بود، نمایشگاه تبادل فناوری بود که شهرداری اصفهان از سال گذشته این نمایشگاه را برپا کرد. نمایشگاه فن نما فرصتی برای تبادل فناوری است و ما در دیپلماسی فناوری برای صادرات آن در سطح دنیا و ارتباطات بین المللی برای تجاری سازی عمل و فناوری باید از این دست اقدامات را انجام دهیم.

مدیرعامل مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق گفت: امسال در پهنه ملی شرکت‌ها و صنایع بزرگ حضور پیدا کردند و امیدواریم سال گذشته پهنه بین المللی پیدا کند.

وی تأکید کرد: نقطه قوت جمهوری اسلامی در تبادل با دنیا، فناوری‌های نرم است، ما داده‌ها و پیشینه‌ای داریم که در هیچ کجای دنیا نیست و باید از این فرصت استفاده کنیم. بنابراین انتظار این است که به این موضوع توجه شود، زیرا پیشرفت‌ها و انتظاراتی که برای حل چالش‌ها داریم فقط با این مسیر حل می‌شود.

قطبی تأکید کرد: برای حل چالش‌ها و رفع نیازهای شهری چه در پهنه ماموریت‌های شهرداری و چه دیگر دستگاه‌ها، نمایشگاه فن نما باید توسعه پیدا کند و فرصت ورود فناوری‌های بین المللی شود.

در ادامه با حضور شهردار، مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، از پوستر دومین نمایشگاه فن نما در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان رونمایی شد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1026017 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟