مواظب باشید!/ رهاسازی سگ‌های ولگرد شهرهای اطراف در باغ رضوان و شهر اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ ابوالفضل قربانی اظهار کرد: در روزهایی که گذشت، ریاست جمهور انتخاب شد و رئیس جمهور منتخب اکنون مراحل مقدماتی کار خود را برای قبول مسئولیت برای چهار سال پر مسئولیت دنبال می‌کند. قطعا همه منتظر هستند که در روزهای آتی اعم از مراسم تحلیف و مراسم دیگر پیش‌رو و به ویژه معرفی کابینه، ببینند اولین اقدامات به صورت رسمی چگونه رقم خواهد خورد، اما ما به صورت برادرانه و دوستانه توصیه‌ای خدمت ایشان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: عرض ما این است که رئیس جمهور منتخب باید بداند موفقیتشان بدون شک در پیروی و همراهی صادقانه با رهبری است. اگر این اتفاق بیفتد که خود ایشان نیز همین قول را داده است قطعا روزهای خوبی در پیش روی کشور خوهد بود. ایشان هم این مطلب را بداند که هیچ کس حامی واقعی و دلسوزتر برای ایشان و مردم و کشور غیر از رهبری نیست و این شاهد کلید موفقیت هر رئیس جمهوری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. ما برای موفقیت جناب آقای پزشکیان از خداوند متعال تقاضا داریم که ان شاء الله تمام اسباب و وسائل به شکلی فراهم شود و اراده خداوند به گونه‌ای تعلق بگیرد که نتیجه‌اش برای کشور نتیجه خوبی باشد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل گفت: مشکل ما در بحث حمل و نقل عمومی به ویژه در موضوع اتوبوسرانی کمبود اتوبوس است. از ابتدای این دوره هم همین مطلب وجود داشته و مشکلات به سال‌های قبل‌تر برمی‌گردد. تا الان 185 دستگاه اتوبوس از طریق وزارت کشور خریداری شده و پول آن پرداخت شده است، الان مدت مدیدی است از این خرید گذشته، 40 دستگاه را تحویل داده و 145 دستگاه دیگر را تحویل نداده‌اند و علی رغم اینکه پول آن را کامل دریافت کردند اما دو سال است ما را معطل خود نگه داشته‌اند. طبیعی است وقتی منابع خود را برای این کار می‌گذاریم انتظار این است که بتوانیم آن را سریع در اختیار بگیریم و در جهت خدمت دهی به مردم مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: الان وزارت کشور ابلاغ کرده که چون نمی‌توانیم این تعهد را انجام بدهیم، همه یا بخشی از آن را به صورت مینی بوس یا میدل باس استفاده کنید. اما واقعیت امر این است که وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتاد بی اعتمادی ایجاد می‌شود و نتیجه این می‌شود که اقدامات دیگر به دنبال داشته باشد. اکنون وزارت کشور متولی اصلی بحث شهرداری‌هاست و باید در این ارتباط همت بیشتری بگذارد، اکنون که برای این منظور مقداری راه باز شده باید مسئولانه‌تر نسبت به این موضوع اقدام کند. حتی پول 50 دستگاه ون را دریافت کردند اما 28 دستگاه بیشتر تحویل داده نشده و هنوز 22 دستگاه دیگر مانده و شهر محتاج به اینهاست. لذا درخواست و خواهش من این است، به هر دلیلی این قول را به شهرداری‌ها دادید و پولش را دریافت کردید، هر اقدامی که باید انجام شود، هرچه زودتر صورت گیرد تا حداقل برای مهرماه این اتوبوس‌ها در اختیار شهرداری قرار گیرد.

قربانی در خصوص سگ‌های ولگرد گفت: دو خبر بد داریم که خواهش می‌کنیم شهردار آن را پیگیری کند. خبر‌دار شدیم که برخی شهرهای اطراف اصفهان سگ‌های ولگرد را آورده و نزدیک باغ رضوان یا جاهای دیگر شهر رها می‌کنند. هر کس این موضوع را ببیند طبیعتا نگران می‌شود اما این مسئله از ناحیه شهرهای دیگر اتفاق می‌افتد و باید از طریق فرمانداری و مسئولان مربوطه پیگیری شود و با افرادی که چنین حرکتی انجام می‌دهند برخورد جدی به عمل آید.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که برخی کارخانجات صنعتی باقی مانده غذای خود را در بیابان‌ها رها می‌کنند و طبیعی است وقتی چنین اتفاقی بیفتد پیرامون آن حیوانات جمع خواهند شد و این نیز مطلبی است که باید از طریق نهادهای مربوطه پیگیری شود، حتی برای هر دوی اینها کار قضایی و حقوقی صورت بگیرد. این مطلبی است که زحمت بسیاری از همکاران شما را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه گفت: 137 اکنون پاسخگویی نسبتا خوبی دارد اما به دلیل اینکه بعضی از خدمات از 137 جدا شده و به بخش‌هایی که مسئولیت مستقیم دارند واگذار شده مانند خدمات شهری و اتوبوسرانی، وقتی مردم تماس می‌گیرد به آن واحد منتقل می‌شود اما داده‌ها ثبت نمی‌شود بنابراین 137 برای پیگیری نمی‌تواند پاسخگو باشد. این نقصی را در تصور شهروند ایجاد می‌کند که یا به مطلب توجه نشده یا رها نشده یا گاهی پاسخ‌های غیر مربوط داده می‌شود.

وی افزود: متأسفانه برای کشور به دلیل حادثه برای رئیس جمهور شهید، اکنون مشکلاتی از جهاتی به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد شده. اکنون رکود شدیدی در همه بخش‌های کشور وجود دارد که شهرداری‌ها از این قضیه مستثنی نیستند و آن‌ها نیز از این موضوع آسیب دیدند. اگر این مطلب ادامه پیدا کند گرفتاری‌های شدیدی برای کشور ایجاد می‌کند. دولت به این موضوع توجه داشته باشد که الان شهرداری‌ها به وسطه همین رکود در بحث تامین منابع دچار آسیب هستند، لذا بحث مربوط به مالیات بر ارزش افزوده اینجا حیاتی‌تر از هر زمان دیگری است.

قربانی گفت: اگر الان که نیاز مجموعه به این پولی که طبق قانون باید در اختیار قرار گیرد برآورده نشود خدمات و اقدامات و پروژه‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد، لذا درخواست من این است که این موضوع به صورت مکتوب از ناحیه شهرداران از رئیس جمهور یا سرپرست ریاست جمهوری به جد خواسته شود.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1022454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟