آزادی 2918 زندانی واجد شرایط در قالب طرح آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ در ششمین روز از هفته قوه قضاییه دستگاه قضایی اصفهان میزبان معاون اول قوه قضاییه بود و با حضور ایشان در زندان اصفهان دستور آزادی 110 زندانی صادر شد.

در این مراسم، رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری‌(مدظله) و تاکیدات ریاست قوه قضاییه بر لزوم کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اظهار کرد: طرح کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در اصفهان با جدیت در حال اجرا است.

وی افزود: موضوع کاهش جمعیت کیفری زندان ها در دوران تحول و تعالی با تاکیدات ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژیه، رئیس محترم قوه قضاییه در استان اصفهان تبدیل به یک ضرورت شده و با سرعت و شتاب بسیار خوبی در حال اجرا است.

رئیس دستگاه قضایی استان تصریح کرد: این طرح شامل حال افراد سابقه‌دار، حرفه‌ای، مرتکبین جرائم خشن و مهم و متجاوزین به مال، آبرو و ناموس مردم نخواهد شد.

وی افزود: در مرحله مقدماتی این طرح در بهمن‌ماه سال گذشته 1222 نفر از زندانیان با تلاش قضات شریف، دادسراها، محاکم عمومی و انقلاب و محاکم تجدیدنظر استان و همکاری اداره کل زندان ها با نظارت معاون کاهش جمعیت کیفری رئیس کل، آزاد و به آغوش خانواده باز گشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری تصریح کرد: از اول اسفندماه سال گذشته تا دهم خردادماه سال جاری تعداد 2286 زندانی مشمول این طرح شناسایی شده و از دهم خرداد تا ششم تیرماه نیز تعداد 632 نفر زندانی شناسایی و با صدور دستور آزادی، از زندان‌های استان آزاد خواهند شد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1013264 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟