افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی اصفهان/ پروژه 16 ساله‌ای که به نتیجه رسید+فیلم
حجم ویدیو: 33.36M | مدت زمان ویدیو: 00:03:05

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مراسم افتتاحیه ساختمان پزشکی قانونی شرق اصفهان و فاز اول مرکز آموزشی، تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان اصفهان مشتمل بر دو هزار و 400 متر زیربنا شامل سالن تشریح، آزمایشگاه آسیب شناسی، آزمایشگاه سم شناسی و واحد معاینات شرق برگزار شد.

این پروژه بالغ بر 53 میلیارد تومان هزینه داشته است که 43 میلیارد تومان از آن را اعتبارات استانی و 10 میلیارد تومان را بخش حکومتی با مساعدت رئیس قوه قضاییه تشکیل می‌دهد. 

پزشکی آزمایشگاه1دکتر منصور فیروزبخت مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در این مراسم ضمن زنده نگه داشتن یاد شهید آیت الله رئیسی اظهار کرد: این ساختمان بعد از سال‌ها بالاخره افتتاح شد. این ساختمان در سال 1387 کلنگ‌زنی شد و به مرور در بخش استانی اعتباراتی به آن اختصاص یافته است.

وی افزود: این پروژه زیربنایی به مساحت 10 هزار متر مربع و زمینی به وسعت 20 هزار متر مربع دارد، که با توجه به وسعت آن بودجه عمرانی تخصیص یافته در هر سال پاسخگوی ساخت و ساز این مجموعه نبوده است و تا سال 1401 بیش از 43 میلیارد تومان از اعتبارات استانی به این مجموعه اختصاص یافت که به دلیل وسعت آن و کافی نبودن این اعتبارات برای افتتاح کل مجموعه تصمیم به افتتاح فاز به فاز گرفته شد.

پزشکی تشریحمدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه فاز اول این پروژه به پایان رسیده است، ادامه داد: با وجود فاز بندی که برای اجرای این پروژه انجام شد اعتبارات استان همچنان پاسخگوی ساخت و ساز نبود و به همین دلیل پروژه حدود یکسال مسدود مانده بود تا اینکه با پیگیری‌های معاون اول قوه قضائیه و مساعدت رئیس قوه قضاییه 10 میلیارد تومان از اعتبارات قوه قضاییه به تکمیل این پروژه اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: اگر این 10 میلیارد با مساعدت رئیس قوه قضاییه برای ساخت و ساز این مجموعه تزریق نمی‌شد مثل 4 ماه پیش پروژه ادامه پیدا نمی‌کرد. با تزریق این بودجه طی 5-6 ماه در این مجموعه کار به صورت فشرده انجام شد و نتیجه آن ساختمانی است که به افتتاح رسیده است.

پزشکی1فیروزبخت اضافه کرد: افتتاح این پروژه کمک شایان و بارزی به پزشکی قانونی استان اصفهان می‌کند زیرا ما در منطقه میدان فیض اصفهان که یک منطقه توریستی است شاهد جابجایی اجساد زیادی بودیم و بستگان آنها در این محل تجمع می‌کردند و هر روز ما در این محل ترافیک داشتیم و از سوی دیگر همراهان از وضعیت خوبی برخوردار نبودند و اگر توریستی از آنجا رد می‌شد تعجب می‌کردند که چرا میدان فیض اصفهان شبیه یک آرامستان شده است.

وی تصریح کرد: با انتقال سالن تشریح و آزمایشگاه که نمونه‌ها در آن مورد آزمایش قرار می‌گرفت، بخشی از تراکم جمعیت به این ساختمان که یک مجموعه استاندارد در شرق اصفهان با نام وعده صادق است، منتقل می‌شود.

پزشکی فیروزبختمدیرکل پزشکی قانون استان اصفهان اظهار کرد: افتتاح این ساختمان اول دردسر و هزینه‌های نگهداری ماست و تعداد نیروی انسانی قابل توجهی نیز برای آن موردنیاز است و لازم است مدیران استان در این کار همکاری و مساعدت داشته باشند.   

وی خاطرنشان کرد: معاینات شهر اصفهان، کمیسیون‌ها، معاینات روان پزشکی و اداره کل در ساختمان قبلی به کار خود ادامه می‌دهد. که قطعا با انتقال سالن تشریح و آزمایشگاه‌ها فضای بازتری در محل اداره کل ایجاد می‌شود و می‌توانیم فضای اداری و معاینات را در همان محل گسترش دهیم.

پزشکی12اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1012497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟