در خانه خود به اصفهان سفر کنید!/بازدید از اماکن تاریخی رایگان شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سعید صادقانی با اعلام این خبر گفت: باتوجه به اینکه کلان شهر اصفهان از بافت و ابنیه تاریخی قابل توجهی برخوردار است و قادر است نقش مؤثری در توسعه مباحث فرهنگی و توریستی ایفا کند، ضرورت دارد که رویکردهای جدیدی از جمله تلفیق تکنولوژی با مباحث فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی (خصوصاً اقتصاد گردشگری) برای آن ایجاد شود.

او افزود: در همین راستا، تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه محدوده فرهنگی تاریخی شهر اصفهان، با هدف ایجاد بستری برای ارائه خدمات الکترونیک شهرسازی در دستور کار معاونت شهرسازی قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از گذشت 2 سال از راه اندازی سامانه «اصنو» و الکترونیکی شدن کلیه فرایندها و فعالیت های شهرسازی در راستای پاسخگویی بی واسطه به انواع درخواست های حوزه شهرسازی، عملیات عکسبرداری ۳۶۰ درجه و مدل سه بعدی از محدوده ۳۶۰ هکتاری بافت تاریخی شهر اصفهان به عنوان اولین شهر در ایران با فراهم سازی زیر ساخت های لازم اجرایی شده است.

او ادامه داد: تهیه نقشه فتوگرامتری و مدل سه بعدی محدوده فرهنگی تاریخی شهر اصفهان بر اساس تصویربرداری با پهباد در مرحله انجام است و تفاهم نامه های مربوطه با حمایت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان و شرکت پیمانکار مربوطه منعقد شده است.

او خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه، نقشه های رقومی لایه های جی.آی.اس به صورت یکپارچه قابلیت بارگذاری و بهره برداری داشته و شهروندان می توانند با ورود به سامانه «اصفهان من» یا http://esup.isfahan.ir به صورت برخط از تصاویر سه بعدی محدوده مرکزی بافت تاریخی شهر اصفهان بهره مند شوند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1011565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟